Само няколко дни след като подаде молба за първичното си публично предлагане в САЩ, китайският гигант за електронна търговия Alibaba Group Holding планира да развие една по-малко известна част от дейността си – да помага на онлайн търговците да управляват увеличаващия се обем от данни, с които разполагат.
Alibaba, която управлява едни от най-големите търговски онлайн портали, обяви, че пуска нов център за данни в Хонконг. Това е първата важна стъпка, която компанията предприема за разширяване на своя нов бизнес в облака, пише Wall Street Journal.
Приходите на Alibaba от този бизнес са малки в сравнение с тези от основната ѝ дейност в областта на онлайн търговията, която ѝ носи приходи от такси и комисиони за реклами. Въпреки това анализаторите смятат, че услугите, свързани с управлението на данни, имат потенциала да се превърнат в основен бизнес за компанията.
Alibaba създаде своето бизнес звено в облака през 2009 г., за да отговори на търсенето от страна на продавачите, които използват сайтовете на компанията.
Заявлението, че компанията иска да се листне на борсата, което беше подадено миналата седмица, разкри, че приходите на Alibaba от облака представляват едва 1,4% от общите ѝ приходи за последните девет месеца на 2013 г.
Новината за центъра за данни в Хонконг идва на фона на усилията на два от основните уебсайтове на компанията Taobao и Tmall да разширят дейността си извън континентален Китай, започвайки от Хонконг, Тайван и Сингапур.
Инвеститорите в САЩ и в останалите части на света следят всеки ход на Alibaba, който може да се окаже ключов за това дали да купят акции на компанията. Някои анализатори твърдят, че Alibaba може да се листне между 150 и 250 млрд. долара.