Китайският сайт за онлайн търговия JD.com Inc., който е под шапката на най-голямата интернет компания в Азия Tencent Holdings Ltd., иска да набере близо 1,7 млрд. долара при първичното си публично предлагане в САЩ, пише Bloomberg.
Собствениците на JD.com възнамеряват да предложат 93,7 млн. американски депозитарни разписки за 16 до 18 долара всяка, става ясно от подаденото заявление за листване. Също така компанията ще продаде акции на Huang River Investment Ltd. – дъщерна компания на Tencent, което ще осигури на сайта 1,2 млрд. долара. Базираният в Пекин JD.ocm планира да набере средства, за да задържи служителите, да разшири инфраструктурата си и да придобие други компании.
IPO-то на JD.com в САЩ ще бъде най-голямото за китайска интернет компания, показват данни на Bloomberg. То може и да не е последното, тъй като тази седмица големият конкурент Alibaba Group Holding Ltd. подаде заявление за листването си в САЩ.
Според запознати лица миналата година американските инвеститори са похарчили 1 млрд. долара за китайски IPO-та. Това е петкратно увеличение спрямо 2012 г., разкриват данни на агенцията.
Tencent се сдоби с 15-процентен дял в JD.com и възнамерява да прехвърли бизнеса си с онлайн търговия на сайта, гласи официално становище от 9 март. Тогава запознати лица споделиха, че Tencent оценява JD.com на повече от 20 млрд. долара.
С 47,4 млн. активни потребителски профили през 2013 г. китайският сайт реализира приходи за 11,5 млрд. долара. Компанията намали загубата си до 8 млн. долара от отрицателния финансов резултат за 2012 г. в размер на 50 млн. долара. Електрониката и домакинските уреди са заемали 64% от брутния обем на JD.com миналата година, става ясно от подаденото заявление.
Сред акционерите, които продават, са главният изпълнителен директор Ричард Цяндун Лиу, който предлага 13,9 млн. акции, а Tiger Global Management LLC - 13,4 млн.
Bank of America Corp. и UBS AG ще управляват публичното предлагане. Компанията планира да се листне на Nasdaq с борсовия код JD.