През последната година се увеличават и сигналите за проблеми със стоки, купени по интернет. През миналата година в Европейския потребителски център са подадени 680 жалби, показват още данните на Европейския потребителски център и асоциация „Активни потребители”, цитирани от bTV.
Една трета от оплакванията са заради онлайн покупки. Жалбите са свързани с забавяне на доставките или въобще за липсата на доставка.
„Случва се като се достави стоката потребителят да не я хареса – вижда, че не е точно това, което си е представял и решава да я върне. Това законът му позволява да го стори в срок от 7 работни дни на територията на целия ЕС. Той връща стоката, но не получава парите обратно. По-малък е процентът на дефектни стоки”, коментира експертът Игнат Асенов, цитиран от bTV.
Българите се жалват основно от топлофикационните дружества, енергийните компании и мобилните оператори, сочат още данните.
Припомняме, че преди дни от Комисията за защита на потребителите изнесоха данни за дейността си през 2013 година. Анализът показва, че сред секторите, които най-често мамят потребителите, е туризмът. При извършени 9 хил. проверки има над хиляда издадени акта за нарушения.
Общо проверките на КЗП за миналата година са над 35 хил.