Докато мобилните плащания стават все по-популярни сред малките фирми, възможностите за измама чрез тях нарастват, сочи ново проучване на LexisNexis и Javelin Strategy & Research.
То разкрива, че малките предприятия, които използват плащания чрез мобилни браузъри, приложения или мобилни системи, разчитат на по-малко възможности за предотвратяване на измами, което означава, че те често стават жертва на измамни схеми.
По-конкретно малките търговци ползват само две различни технологични решения за предотвратяване на измами. За сравнение по-големи фирми използват четири. Технологията предполага прилагането на инструменти като PIN код или подпис, чекови услуги, бази данни с профили на клиенти, IP геолокация и инструменти за проследяване в реално време.
Използването на повече техники за превенция помага на големите фирми да спират значително повече опити за измама от малките мобилни предприятия. Изследването сочи още, че големите търговци на дребно, които приемат мобилни плащания, предотвратяват почти осем пъти повече измамни сделки от по-малките компании, пише Mashable.
Данните показват, че мобилните измамни транзакции водят до почти три пъти повече разходи от действителната цена откраднатия продукт. Това означава, че за всеки откраднат продукт, струващ 1 долар, търговецът има допълнителни разходи, включително обработка на плащането, разследване на измами и възстановяване на запасите на изгубените стоки.
22% от анкетираните твърдят, че през изминалата година са се увеличили измамите с мобилни плащания. През 2013 г. броят на хората заявили това беше едва 6 на сто.
Измамите с кредитни карти са едни от най-големите заплахи пред мобилните търговци. Близо три от пет измами са извършвани именно с кредитни карти, докато само 23 на сто се дължат на дебитни карти.
Кражбата на самоличност също е ключов проблем - 21% от фирмите, ползващи мобилни плащания, са ставали жертва на незаконни схеми от страна на хора, откраднали чужда самоличност.
Учените предлагат няколко препоръки, с които да помогнат на мобилните търговци да се борят с измамите.
При продажбата на дигитални стоки те препоръчват старателно проверяване на картовите транзакции и проверка на самоличността на потребителите.
Мобилните приложения пък трябва да бъдат комбинирани със строг контрол чрез устройства, които снемат пръстови отпечатъци. Това е начин за удостоверяване идентичността на потребителя, който позволява и защита на данните му.
Освен това е важно да се поддържа силна комуникация с финансовите институции и с други компании, използващи мобилни разплащания, за да се разбере по-добре характерът на заплахите и по-лесно да бъдат открити решения на този род проблеми.