IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

HTC залага на нова маркетингова стратегия и ъпгрейди

До март се предвижда нов модел на смартфона One, а до Коледа трябва да излезе и устройство за носене на тялото

16:29 | 06.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
HTC залага на нова маркетингова стратегия и ъпгрейди

Нова версия на смартфона One на HTC и нова маркетингова стратегия ще върнат тайванската компания на печеливша територия. Тя разработва и ново устройство за носене, което също да ѝ помогне да загърби две поредни години на спад в приходите, заявиха от производителя на електроника, цитирани от Bloomberg.

„Смятаме, че 2014 г. ще бъде по-успешна от 2013 г.“, каза главният финансов директор и ръководител на отдела по продажби Чиа-Лин Чанг в сряда, но не се ангажира с прогнози преди насрочената за 10 февруари конференция на инвеститорите.

Продажбите на HTC се сринаха с 30% миналата година заради забавени доставки и свиване на бюджета за маркетинг и компанията загуби част от пазарния си дял за сметка на LG и Lenovo.  Акциите на производителя също се сринаха с 53% през 2013 г. за трета поредна година, а приходите паднаха до 6,7 млрд. долара, отчитайки първа година на загуба.

До началото на тазгодишния коледен сезон новото устройство за носене на HTC ще бъде готово след няколко годишно  разработване и ще бъде пуснато в продажба, увери председателят на корпорацията Чер Уанг.

„Преди доста години се насочихме към смарт часовници и други устройства за носене, но смятаме, че на първо място трябва да се погрижим за проблемите с батериите и LCD осветлението, тъй като това вълнува потребителите“, каза тя в интервю.

Уанг каза още, че HTC възнамерява да преразгледа маркетинговата си стратегия, тъй като въпреки доброто посрещане на пазара миналата година смартфонът One не успя да увеличи приходите.

„Честно казано, никога не сме гледали на маркетинга като на нещо чак толкова важно и това се оказа проблем“, каза тя, но не потвърди дали бюджета за маркетинг ще бъде увеличен през тази година, след като през миналата компанията подписа рекламен договор с актьора Робът Дауни младши.

„Въпросът не е само в увеличаването на бюджета, а в това как харчиш тези пари, дали го правиш разумно. В днешно време има много начини, по които да достигнеш до хората“, коментира Уанг.

Новият модел на One, който ще разполага с нова основна камера на гърба с два сензора и по-широк екран, ще бъде изкаран на пазара през март. Широк набор от нови продукти пък ще помогне на HTC да достигне до клиентите във всички пазарни сегменти, след като за осигуряване на приходи през миналата година компанията разчиташе основно на продуктите One и Desire.

„2013 не беше най-добрата година за HTC. Трябва да признаем, че не обръщахме достатъчно внимание на това да имаме силен портфейл в средноценовия и по-достъпен сегмент, но сега поправяме тази своя грешка“, каза Чанг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:43 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още