За биткойн и SEPA
„Животът става по-дигитален. Светът се променя. Технологиите се променят. Ето защо Visa следи с интерес биткойна“, допълни Никола Хус. Компанията обаче остава предпазлива, докато не се изяснят въпросителните около виртуалната валута. И Антипоф, и Хус изтъкнаха, че правителства вече работят в посока на регулиране на биткойна.
"Проектът на Единната зона за плащания в евро – т.нар. Single Euro Payments Area, или SEPA реално се случва. Първа фаза премина. Visa работи тясно с Европейската комисия и по отношение на втората фаза и се запознава тясно с нормативната уредба", отговори на друг въпрос на Investor.bg управляващият директор Марк Антипоф.
Хус добави, че SEPA е „добър залог“ за голям, но труден пазар като европейския. Според него той е изключително сериозно предизвикателство.
Представителите на компанията посочиха, че 20% от приходите (300 млн. евро) са отишли за инвестиции в нови технологии за разплащания през 2013 г. Никола Хус посочи, че компанията изпълнява изискванията на стандарта Базел III за размера на резервите, макар че Visа не е длъжна да го спазва.
Целите на Visa за 2014 г.
Представителите на Visa са оптимистични, тъй като 60% от плащанията все още се извършват в брой. Според тях това е една ниша, която трябва да се атакува. Приоритетите пред компанията за настоящата година ще бъдат свързани със създаването на предпоставки за навлизането на иновативните технологии като мобилните разплащания и интегрираните дигитални портфейли.
В България компанията ще продължи обученията си за повишаване на финансовата грамотност сред българските ученици. Друга цел за 2014 г. ще бъде увеличаването на броя обекти, които приемат разплащания с картите.
От Visa вярват, че до 2020 г. 50% от разплащанията ще се осъществяват чрез мобилните телефони на потребителите. Електронните разплащания насърчават търговията, заменят неефективните и скъпи за управление пари в брой и намаляват сивата икономика.
“Финансовите ни успехи през 2013 г., ясно доказват, че българите са готови да се възползват от предимствата на електронните разплащания и все по-често ги използват при ежедневните си покупки“, заяви от своя страна Красимира Райчева. „Променящите се навици и изисквания на потребителите с основание ни изпълват с очаквания за успешното навлизане на безконтактните технологии и други иновативни услуги на Visa на местния пазар, чиято цел е непрекъснатото осигуряване на по-добра защита за личните им финанси.”
Според нея трябва да се работи в посока стимулиране на потребителите да извършват плащания през POS терминалите, защото много често те първо теглят пари през банкомата пред магазина, с които после заплащат покупките си. В България повече от половината, опериращи в страната търговски банки предлагат технологии са безконтактни плащания. Целта на Visa e през тази година броят на финансовите институции да се увеличи.