Онлайн стриймингът на музика се е удвоил през последните 12 месеца във Великобритания, съобщава NME.
Скокът в използването на услуги като Spotify и Deezer е довел до стрийминга на 7,4 млрд. песни само в Обединеното кралство през изминалата година. Резултатите са двойно по-високи от отчетените за 2012 г.
Този ръст тласна и музикалните приходи нагоре до 1 млрд. паунда. 103 млн. паунда са само от стрийминг абонаменти.Тази сума е с 34% повече от 77-те млн. паунда през 2012 г.
Абсолютният общ доход, генериран от стрийминг, е много по-висок, но в тези резултати не са включени парите от реклама в безплатни стрийминг услуги, както и от платформи като YouTube.
Добрите резултати обаче са придружени от негативна статистика, свързана със спада с 6,4% на продажбите на албуми през 2013 г.
Най-силно тази тенденция личи при физическите носители. Продажбите на албуми през миналата година във Великобритания достигнаха 772 млн. паунда. Тези на компактискове се оказаха 60.6 млн. – почти 13 на сто по-малко от общите им продажби през 2012 г. Въпреки впечатлението, че физическите носители умират, почти две трети от всички продадени албуми в Обединеното кралство са на дискове.
Дигиталните продажби пък представляват почти 35% от целия пазар на музикални албуми. Онлайн продажби на сингли във Великобритания през изминалата година са 175,6 млн. Данните са близки до тези от предходните 12 месеца, когато от интернет бяха свалени 183,3 млн. песни.
Така нареченото завръщане на винилите продължава. Продажбите на албуми на плочи са се увеличили до 780 000 през 2013 г. Те са едва 0,8% от всички продадени албуми през годината, но пък ръстът им в сравнение с 2012 г. е 101%.Това са най-добрите резултати за продажбите на винили от 1997 г. насам, когато британците купиха общо 817 000 дългосвирещи албума в рамките на година.
„Успехът на дигиталната музика през 2013 г. надмина всички предишни рекорди – отбелязахме един милиард свалени песни, преброихме 4 млн. продадени дигитални сингли и отчетохме стрийминг на 7 млрд. песни. Докато дигиталната музика се развива в ерата на стрийминга, перспективите за бъдещия растеж на музикалния пазар във Великобритания изглеждат големи“, обобщи изпълнителният директор на Британската фонографска индустрия Геоф Тейлър.