Нашите навици за медийно потребление са се променили много, особено с по-честото използване на мобилни устройства. За пръв път в историята хората търсят достъп до медиите предимно чрез смартфони и таблети, а не чрез компютри. Докато времето прекарано на персоналните компютри е намаляло през 2013 г., средното дневно медийно потребление през мобилни устройства се е увеличило от 1 час и 33 минути през 2012 г. до над 2 часа през тази година, съобщава Forbes.
В резултат от бурно нарастващото търсене, медийното потребление се случва чрез все повече платформи и канали. В такава сложна и фрагментирана система, са необходими важни решения, които да отговарят на все по-променящите се потребителски навици, свързани с медиите. Ето пет фирми, които са направили правилната стъпка в тази посока през 2013 г.
1) Thinglink – Снимки
Thinglink е платформа за изображения, която дава възможност на издателите и брандовете да създават и откриват богати, интерактивни изображения, които могат да бъдат споделяни в интернет или в социалните мрежи.
Снимките могат да включват линкове, видео, текст и като цяло са богати на възможности. Thinglink предлага също и социални приложения, включително дава възможност за пълно включване на интерактивни изображения в Twitter фийда.
До момента 130 000 компании ползват платформата, включително Nike, Adidas, Vogue, Xerox, Home Depot, Washington Post и Mercedes-Benz. Благодарение на редицата възможности за привличане на потребителското внимание, изображенията от Thinglink предлагат изключително интерактивно преживяване, което увеличава броя на кликовете средно от 0,4 до 16 на сто.
2) Soundwave – Музика
Soundwave представлява приложение за откриване на музика, което следи вашите музикалните навици заедно с тези на приятелите и последователите в социалните мрежи, за да ви помогне да откриете нова музика. Soundwave планира да включи външен приложно—програмен интерфейс, така че да предостави възможност на всички, от музикални лейбъли, радиостанции и брандове да се свържат с приложението. Това ще позволи създаването на класации в реално време, на базата на това какво слушат хората в момента.
Soundwave има потенциала да окаже сериозно влияние върху музикалната индустрия, благодарение на уникален поглед върху навиците за слушане, който предоставя.
3) Kaltura – Видео
Kaltura е първата видео платформа с отворен код, която позволява на звукозаписните компании и притежателите на авторски права да публикуват, управляват и печелят от видео съдържание. Компанията пусна няколко свръхмодерни продукта тази година, включително мобилно приложение и видео портал, подобен на Netflix. Последният позволява на собствениците на съдържание да публикуват и печелят от показа на видеа на множество екрани чрез абонамент или чрез приходи от реклама.
Kaltura има стотици хиляди клиенти, включително Groupon, HBO и Bank of America, а наскоро бе обявена за една от 100-те най-важни компании в дигиталната индустрия.
4) Circa – Новини
Circa предлага ежедневно най-важните новини накратко и уведомява потребителя за новости, съобразявайки се с онова, което той смята за интересно. Платформата предлага лесен начин хората да останат информирани, без да са затрупани с прекалено много различни новини.
Благодарение на това Circa е на път да промени начина, по който потребяваме новини. Верни на тази визия от компанията наскоро наеха Антъни Де Роса, който беше редактор социални мрежи в Ройтерс. В Circa той поема поста главен редактор.
5) eFamily – Социални мрежи
EFamily е ориентирана към семействата социална мрежа, която осигурява затворено място, в което родители и членове на семейството могат да споделят своите най-ценни моменти заедно. Всяко семейство получава собствен сайт и мобилно приложение, където може да споделя снимки, видео, да има блог и дори да си изгради собствено родословно дърво.
За разлика от други социални мрежи eFamily осигурява безопасен и сигурен начин за споделяне на семейните мигове. В момента платформата се радва на над 30 000 регистрирани семейства.