Alibaba Group ще инвестира 2,82 млрд. хонконгски долара (361 млн. щатски долара) в производителя на електроника Haier Electronics Group Ltd, съобщава Ройтерс. Сделката е насочена към разширяване на логистиката на китайския гигант в електронната търговия.
На фона на бума на онлайн търговията в Китай и лидера на пазара Alibaba се стреми да развива дистрибуторската си мрежа. Haier от своя страна има има една от най-големите по размер логистични платформи в Китай, която достига до повечето от малките развиващи се градове.
От посочиха, че Haier партньорството с Alibaba ще благоприятства за по-мащабното стъпване на онлайн пазара и ще даде на компанията предимство в жестоката битка в най-многолюдната страна в света.
След обявяването на сделката акциите на Haier поскъпнаха с над 20% до най-високото си равнище в последните близо 14 години. Впоследствие цената на книжата отстъпи, затваряйки търговията в Хонконг в понеделник с ръст от 12,8%.
"Cътрудничеството с Haier Group е печелившо и за двете страни", заяви Джак Ма, изпълнителен директор на Alibaba Group.
През миналата седмица Alibaba Group обяви, че ще започне предлагането на Ju Baopen – специализирани облачни услуги за банки и финансови компании.
Най-малко осем банки, включително Bank Xiamen, China Bohai Bank и Tianjin Rural Commercial Bank, ще използват облачните услуги на Alibaba при предоставянето на онлайн платежни услуги. Онлайн платформите на банките ще бъдат свързани и към Alipay – транзакционната система на китайската компания за интернет услуги.
Ходът е поредният опит на Джак Ма да разшири периметъра на действие на компанията, чиито интернет портали предлагат широка гама от стоки – от замразена скумрия до самолети Boeing 737.