Представете си, че сте на мястото на основателя на Amazon Джеф Безос. Тъкмо сте изпили сутрешно си кафе, докато сте проучвали конкурентите на компанията си. Как се чувствате? Параноята едва ли е чужда на Безос, но може би е и движещата сила, която стои зад яростната експанзия на Amazon.
Притесненията на Безос вероятно произтичат от факта, че той работи в индустрия, свързана с търговията на дребно, в която иновациите мигновено правят впечатление и биват копирани. Освен това маржовете непрестанно клонят към нулата, а клиентите проявяват все повече фантазии и капризи. Онлайн присъствието дава фантастични предимства на Amazon, но това изисква и доста висока цена – много малко от дейността на компанията достига до съзнанието на клиентите.
Ето защо компанията трябва да се опита да повлияе на световната търговия по начин, който ще направи Amazon незаменим и ще изтласка на заден план старите навици за пазаруване. А всичко това трябва да се случи преди конкурентите да са успели сами да го постигнат, съобщава The Wall Street Journal.
Планът е да се използват всички налични ресурси за масово налагане на търговската платформа, която обединява в едно всички ключови характеристики на съвременната търговия – от сървърите за доставка до маркетинга. Ако се вземат предвид и последните ходове на компанията, включително договора за 600 млн. долара за съхранение на данните от ЦРУ, за Amazon трябва да се мисли по-скоро като за глобална компания, отколкото като за обикновен уебсайт за търговия.
Чрез тази платформа компанията се надява да стане неизменна част от процеса на пазаруване, дори да предлага неща, които се продават от други фирми,
Сделката на Amazon с Пощенските служби в САЩ за превозването на продуктите е само една от редицата малки стъпки от плана на компанията, но е блестящ пример за глобалната й стратегия. През последните две години фирмата бързо разшири дейността си и вече може да се похвали с много по-бързи доставки. В опит да избегне събирането на данъци от продажбите, Amazon създаде няколко големи склада в региони с по-ниски данъци, където доставя продуктите за останалите части на страните.
Тогава Безос промени играта. Той започна да строи складове в близост до големите градове, благодарение на което понижи значително транспортните разходи.
Неделните доставки, които компанията предлага без допълнително заплащане, вероятно ще доведе до нова вълна лоялни потребители. Именно това удовлетворение на потребителите е ключовата част от плана. За да се отличи от все по-агресивните си конкуренти, Amazon се опитва да предложи на потребителите по-високо ниво на обслужване, което постоянно да изненадва хората и да кара останалите компании да харчат повече, за да могат да са конкурентоспособни. Като помага на пощенските служби.
Amazon се опитва да запази конкуренцията на FedEx и United Parcel Service. А ако неделните доставки станат толкова популярни, че и други търговци на дребно да ги предпочетат, големите частни компании за доставки също ще бъдат принудени да работят по този начин.
Но това е само първата от големите цели на Amazon да кооптира превозвачите в своята търговска платформа.
Много от потребителите не забелязват, но голяма част от продуктите на Amazon не са с етикет от самия уебсайт, а се продават от други фирми, които са се договорили с компанията за продажби, опаковки, предлагане и доставки на техни стоки. Това означава, че вместо да се занимава с отделни сделки с по-малки търговци или доставчици, потребителят трябва просто да отиде в сайта на Amazon.
Според някои оценки продажбите на стоки на други компании, дори надвишават продажбите на стоки на самата компания. Компанията печели повече именно от това, защото събира комисионни за тези продажби и защото пределните разходи за обслужване са малки, тъй като се използва изградена инфраструктура.
От друга страна положителните ефекти за Amazon са много. Участието на трети страни разширява избора на стоки, а това привлича повече потребители на уебсайта, а това прави Amazon по-привлекателно място за други търговци на дребно. В същото време компанията твърди, че повечето продажби, сделки с други продавачи и повечето клиенти й помагат да печели допълнително влияние върху компании като UPS и FedEx.
Едно обаче е наистина ясно. Ако компанията продължава да работи по този план, когато потребителя поиска да си купи нещо, той със сигурност ще се възползва от параноята на Безос.
преди 11 години Статията акцентира върху Amazon e-commerce services и пропуска най-силните страни на компанията Amazon:1) Amazon Web Services (AWS), справка Wikipedia. Компанията Amazon е най-добрата компания в света за предоставяне на web услуги и първата компания и номер 1 в предоставянето на многобройни cloud services. В момента е първата компания предоставяща cloud VDI services. 2) Amаzon е номер едно в разпространението на книги и електронни книги, музика, bluray/DVD, ел.книги и филми за ползване на таблети. Предлага и добри абонаменти за ел.книги/филми за таблети. 3) Amazon започна производство на своя линия таблети и веднага стана номер 1 конкурент на Apple. Следващата година ще представят и своя линия смартфони.4) Amazon наскоро разшири своите e-commerce services с повече от 170 страни, между които и България и понастоящем предоставя тези услуги в повече от 200 страни в света. P.S. Заглавието е некоректно обидно: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D1%8F отговор Сигнализирай за неуместен коментар