До 2015 г. онлайн продажбите на стоки ще стигнат около 12-13% от търговията на дребно в страната. Към настоящия момент този тип сделки са едва 3%, заяви професор Данчо Данчев днес по време на празник в Икономическия университет във Варна, предаде БТА.
Данчев допълни, че ежегодно продажбите по електронен път се увеличават двойно у нас. Като една от причините за това той посочи включването на търговци в социалните мрежи с цел привличането на потребители.
Последното нововъведение на електронния пазар е въвеждането на радиочестотно идентифициране на стоките. По думите на Данчев новият чип заменя баркода и позволява на клиента да купува и чрез смартфон.
"Тези чипове не са навлезли в България, но добиват популярност, тъй като позволяват на потребителя да се ориентира и в кой електронен магазин стоката е най-евтина", обясни професорът.
В България един от големите проблеми е стихийното развитие на търговските центрове, допълни доцен Цветнен Цветков. По думите му този процес е особено характерен за Варна и София, където има много молове, но не и достатъчен покупателен потенциал.