Националната агенция за приходите (НАП) уведомява с имейл своите клиенти за всички плащания, които постъпват по тяхната данъчно-осигурителна сметка. Новата електронна услуга е напълно безплатна, а от пускането й досега са изпратени общо 272 хил. електронни съобщения, посочиха от приходното ведомство.
Услугата предвижда имейли да получават всички физически и юридически лица, които ползват електронните услуги на НАП с електронен подпис и имат достъп до данъчно-осигурителна информация.
С услугата на приходната агенция се дава възможност клиентите й да получават по-пълна информация за функционирането на единната сметка. По този начин проследяването на всички плащания за данъци и осигурителни вноски става значително по-лесно.
Новата е-услуга могат да ползват и тези, които имат персонален идентификационен код (ПИК) и са посочили е-адрес за кореспонденция. Притежателите на ПИК не само получават съобщения за направените от тях плащания, но могат да направят и електронна справка в сайта на НАП за всичките си задължения и плащания, уточняват от пресцентъра на НАП.
Освен дълговете за данъци и осигурителни вноски, електронната услуга дава достъп и до информация за неплатени глоби и санкции, наложени от различни държавни органи и изпратени за принудително събиране от НАП, допълват от приходното ведомство.