Отборът Vertigo стана националният победител в локалните финали на Imagine Cup България за 2013 г. с разработка, която ще стимулира шофьорите да спестяват гориво. Проектът стартира като приложение за телефони с операционната система Windows Phone в комбинация с допълнителен OBD (onboard data) елемент за автoмобили и ще дава съвети за подобряване на техниките за шофиране в реално време. Зелената идея си завоюва правото да участва на финала, като спечели надпреварата в категорията „Социално-отговорни каузи“, където се състезава с още 3 други проекта.
„Изключително много сме развълнувани, че ще имаме възможността да представим нашия проект на събитие от такъв мащаб. Искаме да създадем нещо вълнуващо, с което да въвлечем възможно най-много шофьори като активни участници в опазването на природата. Радваме се, че беше видян потенциала на идеята и ще дадем всичко от себе си да я развием“, споделя екипът на Vertigo.
„В България състезанието се реализира успешно вече седма година и в резултат са създадени няколко много успешни компании като Nimero, Walk2Help и Gym Realm. Всяка следваща година Imagine Cup става все по-популярнo състезание и като част от инициативата за корпоративно гражданство Microsoft YouthSpark подпомага повече участници да развиват не само собствения си потенциал, но и този на България, създавайки условия за работа и стартирайки свои успешни компании“, заяви и Георги Ранделов, изпълнителен директор на Майкрософт България, цитиран в прессъобщение на компанията.
Другите два конкурента на Vertigo във финалния етап на локалното състезание бяха отборите на Umbra, победителите в категория „Игри“, и Creating Genres, които се отличиха в категория “Иновации“.
Umbra представиха игра, която дава възможност на любителите на приключения да се пренесат във вълшебния „свят на сенките“, да влязат в битка с чудовища, да превземат замъци и да се вживеят в ролята си на рицари. Играта се базира на геолокация и е предназначена за мобилни устройства.
Екипът на Creating Genres пкъ заложи на платформа за създаване на игри, която превръща любителите на игри в техни създатели, без да са им необходими специални технически умения.
„Беше страхотно. Най-много ни хареса чувството, че сме свършили нещо полезно и че усилията ни бяха оценени“, сподели Никола Димитров от Creating Genres.
„Възможността да излезем и да представим идеята си пред толкова много хора беше страшно вълнуваща, а самото изживяване ще го помним дълго. Още веднъж благодаря на Майкрософт и екипа, защото правят нещо чудесно със това състезание“, заяви Александър Брестнички от екипа на Umbra.
В България състезанието се провежда от 2007 г. като през 2013 г. интересът е много висок. За мястото на български шампион кандидатстваха 25 идеи – най-много в историята на Imagine Cup в България. До финалния етап на надпреварата бяха допуснати 8 отбора в категория „Иновации“, 4 в „Социално-отговорни каузи“ и 5 в „Игри“. Общо за трите категории записаните студенти и ученици са повече от 200.
Microsoft Imagine Cup 2013 е най-голямото академично състезание в областта на технологиите в световен мащаб, което се организира за 11-та поредна година. През последното десетилетие повече от 1,65 милиона студенти от целия свят са участвали в Imagine Cup, като са създали приложения и игри, насочени към решаването на някои от най-трудните световни социални проблеми. В 2013 г. Microsoft провежда състезанието Imagine Cup 2013 в основните категории с удвоен награден фонд от общо 300 000 долара.
Investor.bg е медиен партньор на състезанието.