Платформата за кратки съобщения Twitter ще генерира близо 1 млрд. долара от приходи от реклама през следващата година, се казва в доклад на eMarketer, публикуван в сряда.
Половината от приходите за тази година ще се дължат на скока в мобилната реклама на уеб услугата за микроблогинг, а през 2015 г. мобилната реклама ще докара 60 на сто от всичките й приходи, смята eMarketer.
Очаква се Twitter да има повече приходи от мобилни реклами тази година, спрямо приходите от всички реклами, които е имала компанията през миналата година - 308 млн. долара.
Именно растящата популярност на мобилната реклама, представена през март 2012 г., накара eMarketer да повиши прогнозите си за приходи на Twitter за 2014 г. до 950 млн. долара, спрямо предишната прогноза от почти 800 млн. долара. За тази година приходите на Twitter ще достигнат 582,8 млн. долара - почти двоен ръст спрямо обема им година по-рано.
Twitter, която позволява на хората да споделят до140-знакови съобщения, е частна компания и не разкрива финансовите си резултати.
С повече от 200 млн. активни потребители месечно Twitter е сред най-популярните социални мрежи в интернет, заедно с Facebook Inc., а анализатори очакват компанията да се появи на борсата в рамките на до две години.
Тъй като потребителите все по-често имат достъп до интернет чрез смартфони, мобилните реклами стават все по-важни за бизнеса на уеб компании като Facebook и Google Inc. Facebook заяви през януари, че приходите от мобилна рекламна са се удвоили от третото до четвъртото тримесечие и представляват приблизително 23% от приходите от реклама през четвъртото тримесечие в размер на 1,33 млрд. долара.