След старта на продажбите на първия си смартфон с BlackBerry 10 - Z10, в САЩ миналия петък редица анализатори понижиха прогнозите си за акциите на компанията, а това веднага доведе до загуби, пише Tech Week Europe.
Goldman Sachs например промени препоръката си от "купувай" на "неутрална". Други анализатори пишат, че стартът на продажбите не е бил придружен от адекватни маркетингови дейности.
Устройството е достъпно във Великобритания и Канада от повече от месец, в Германия се продава от над три седмици. И в тези страни обаче тази седмица има малко налични оферти за смартфона. Положението се подобрява бавно, а междувременно започна реклама на BlackBerry Z10 в Мюнхен на многобройни билбордове.
Продажбите на ключовите за BlackBerry пазари Канада и Великобритания производителят нарича „солидни“. Според главния изпълнителен директор Торстен Хайнс в Канада Z10 празнува едно добро начало, а толкова добър старт на продажбите BlackBerry не е имала никога досега. В Обединеното кралство компанията дори успява да утрои предишния си рекорд при старт на ново устройство, казва още той.
BlackBerry ще представи резултатите си преди отварянето на пазара в четвъртък - денят на премиерата на BlackBerry Z10 с американския оператор Verizon. Компанията се надява благодарение на успеха на новата платформа да отчете възстановяване на западащия от месеци насам свой курс.
Компанията не трябва задължително да се изравни с Apple и Samsung, за да обезпечи бъдещето си. Пазарите очакват обаче, че известната по-рано като Research In Motion компания ще завладее разпознаваема ниша – вероятно в средите на бизнеса и правителствения сектор.
И Хайнс е на същото мнение: "Аз не намирам за толкова важен въпроса кой е номер три, четири или две на пазара. Въпросът по-скоро е: мога ли да спечеля клиенти, които имат разбиране за Blackberry, за да мога да направя компанията икономически жизнеспособна“.
До този момент поръчки на смартфона е направило федералното правителство на Германия, а Пентагона също държи да ползва устройствата. Великобритания ще тества сигурността на операционната система до лятото.
Освен това Blackberry обяви преди време, че неназована компания е поръчала 1 млн. устройства. По-късно стана ясно, че мистериозният купувач се оказа един от големите дистрибутори на електроника и партньор на Verizon – Brightstar.