Принадлежащата към Google платформа за споделяне на видео клипове Youtube постигна нов рекорд. През последния месец сайтът за първи път е посетен над 1 млрд. пъти. Става дума за уникални потребители, но от компанията не уточняват за кой точно период е била измерена идентичността на отделните посетители, предава ZDNet.
"Ако YouTube беше държава, това ще бъде третата по големина страна в света след Китай и Индия", сравнява се видео услугата, която съществува от едва осем години. Успехът не закъснява и по отношение на рекламодателите. От марките, които популярното издание Ad Age класира в топ 100 на рекламодателите, всяка една е рекламирала някога в Youtube.
Тъй като Youtube публикува статистически данни нередовно, почти не е възможно да се направи смислено сравнение. През януари стана ясно, че потребителите са видели общо повече от 4 милиарда часа видео в Youtube. През декември музикалният видеоклип Gangnam Style мина рекорда от един милиард преглеждания. А през март американското оригинално шоу за деца "Улица Сезам" се похвали с 1 милиард преглеждания от 2006 г. насам.
Продължаващото нарастване на видео услугата се насърчава от едно поколение, което използва няколко устройства (което прави названието Unique User (уникален потребител) абсурдно). Пазарният анализатор Nielsen го нарича "Поколението C" (съдържание). Според него стационарните и мобилните преглеждания в YouTube вече са изравнени по брой.
„Начинът, по който хората консумират съдържание, се трансформира. За първи път цяло поколение в свикнало да изтегля съдържание, когато и където и да се намира", казва в постинг в корпоративния блог Грунард Джонсън, ръководител на подразделението за реклама на Google.