Динамичните акции на канадския производител на мобилни устройства BlackBerry приключиха вчерашната сесия на борсата в Торонто с ръст от 8,2% до 16,04 долара, след като компанията обяви, че един от стабилните ѝ партньори е поръчал 1 млн. от смартфоните BlackBerry 10 с незабавна доставка, съобщи Ройтерс.
Това е най-голямата единична поръчка в историята на BlackBerry и сериозен тласък за нея в опитите ѝ да си възвърне значението на свръхконкурентния пазар на смартфони, където отстъпи част от позициите си на iPhone на Apple, серията Galaxy на Samsung Electronics и на устройствата, работещи със операционната система Android на Google.
Залагайки всичко на една карта в желанието си да се върне към печалба, през тази година компанията представи новата си серия смартфони под нейната операционна система BlackBerry 10. Версията с чувствителен на допир екран Z10 вече се продава в над 20 държави, докато моделът Q10 с клавиатура се очаква да бъде представен през април.
От BlackBerry обаче не разкриха кой е „стабилният партньор“, кога е била получена поръчката и дали включва само модела Z1, или и Q10.
Въпреки липсата на подробности анализатори разглеждат съобщението като положително, особено след като то дойде скоро след изявления от двата най-големи мобилни оператора в САЩ Verizon и AT&T, че те планират да започнат продажбите на Z10 до края на месеца.
„Комбинацията от тези 3 изявления ни дава повече комфорт за прогнозата ни до края на май“, пише в бележка до клиенти анализаторът в Wells Fargo Мейнард Ъм. За посочения период той очаква да бъдат продадени 2,5 млн. устройства BlackBerry 10.
Анализаторът в BGC Колин Гилис обаче предупреждава, че е прекалено рано да се разчита на еднократна поръчка за продажби. „Това е добре за тях ... Но реалността е, че продажбата им ще се разтегли във времето“, изтъкна Гилис. „Това е добро заглавие, но не отговаря на въпросите, които продължават да се въртят около компанията“, добави той.
През миналата седмица главният изпълнителен директор на BlackBerry Торстен Хайнс заяви, че компанията е силно насърчена от инерцията, която набира Z10. По думите му продажбите на устройството, позиционирано в горния пазарен сегмент, са надхвърлили очакванията на компанията на развиващи се пазари като Индия, където по-евтините мобилни телефони са особено популярни.
BlackBerry трябва да публикува данните за финансовото си тримесечие, приключило на 1 март, на 28 март.