Порталът за отстъпки Groupon предупреди своите потребители за възможна спам вълна. В получавани в момента писма потребителите са помолени от името на Groupon да погасят отворена в момента сметка. Прикаченият файл обаче съдържа вместо сметката зловреден софтуер.
В своя корпоративен блог Groupon препоръчва "прикаченият файл да не се отваря или разархивира при никакви обстоятелства, защото най-вероятно съдържа троянски кон или вирус!" В постинга пише още, че „в компанията се отнасяме много сериозно към темата и разследваме фактите в съответните подразделения“.
Засегнатите потребители се насърчават да изпращат спам съобщенията си на адрес abuse@groupon.de или да изпратят скрийншот на електронната поща на същия адрес. Groupon твърди, че вече е в контакт с европейски ведомства за защита на данните и свободата на информацията.
Объркващото в сегашната спам вълна е, че обръщението към потребителите на Groupon е на собствено име. По този начин съобщенията на пръв поглед не изглеждат особено подозрителни. Въпросът обаче е как хакерите са свързали даден адрес на електронна поща със съответното име.
В блога не се споменава за изтичане на данни за потребителите. В коментар в блога си обаче порталът подчертава, че електронните писма „са изпратени и на хора, които не са регистрирани при нас". Освен това на няколко пъти изрично пише: "Няма откраднати или споделени данни".
Като цяло доставчикът посочва, че той не изпраща фактури на клиенти по електронна поща. Потребителите винаги трябва да са подозрителни, ако получават такива съобщения.