През 2012 г. приходите от търговията на дребно в Китай, осъществена чрез интернет, са надхвърлили 1 трилион юана (161 млрд. долара), съобщи министърът на търговията на страната Чън Дъмин, цитиран от ИТАР-ТАСС.
„Стойността на показателя все още се уточнява и най-вероятно ще достигне 1,2 трлн. юана“, отбеляза Чън.
През последните години сегментът на търговията на дребно през интернет в Китай се развива с великански крачки. Приходите от нея нараснаха от 25,8 млрд. юана (4,15 млрд. долара) през 2006 г. до 780 млрд. юана (125 млрд. долара) през 2011 г., посочи министърът.
„Покупките през интернет променят начина на живот на хората, създавайки допълнителни предпоставки за активизиране на процесите на индустриализация и урбанизация в Китай“, подчерта той.
Правителството на страната отдава голямо значение на увеличаването на числеността на населението в градовете.
Председателят на Държавната комисия за развитие и реформи Джан Пин вече отбеляза, че „процесът на урбанизация ще се превърне в един от ключовите фактори за развитие на китайската икономика през следващите няколко години“. По думите му „това ще разшири потенциала на вътрешното потребление на пазара и ще увеличи притока на инвестиции“.