IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Възходът на Грило може да застраши медийната империя на Берлускони

Комикът може да се съюзи с лявоцентристката коалиция за промени в закона за конфликт на интереси, принуждавайки Берлускони да избира между политиката и Mediaset

13:59 | 07.03.13 г.
Възходът на Грило може да застраши медийната империя на Берлускони

На притежаването от страна на Берлускони на Mediaset, която прибира над 60% от разходите за телевизионна реклама в Италия, отдавна се гледа като на аномалия, а критиците на бившия италиански премиер твърдят, че доминиращата му роля в италианската политика през последните 20 години се дължи главно на този фактор.

Принудата да избира между бизнес и политика би подкопала самата формула на 76-годишния магнат за комбиниране на политика с медии.

Във финансовата империя, контролирана от Берлускони, влизат популярният италиански футболен клуб Милан, най-големият издател в страната Mondadori и испанската телевизия  Mediaset Espana. Най-големият му син, 43-годишният Пиерсилвио, който е и заместник-председател на борда на директорите на Mediaset, е член на борда на директорите на най-силната италианска инвестиционна банка Mediobanca.

Според проучване от февруари на трима европейски университетски професори, които са прегледали данните за изборите до 1994 г., когато Берлускони за пръв път стана министър-председател, колкото по-рано  Mediaset е навлизала в някой италиански регион, толкова по-силна е била подкрепата за партията на собственика ѝ.

По-продължителното приемане на предаванията на телевизията е увеличавало дела на гласуващите в съответния регион със средно 1-2 процентни пункта, се посочва в изследването на Рубен Дуранте от Sciences Po в Париж, Паоло Пиноти от университета „Бокони“ в Милано и Андреа Тезей от университета „Кралица Мери“ в Лондон.

Евентуалните политически проблеми за Mediaset могат да се добавят към стабилния ръст на търговския натиск, който бавно подкопава надмощието ѝ на фона на последиците от тежката рецесия в Италия върху приходите ѝ от реклами.

Компанията приключи 2012 г. с първа годишна загуба в историята си, а очакванията са и през тази година да остане на червено заради икономическия спад и конкуренцията на Sky Italia, подразделението за платена телевизия на News Corp, както и на интернет играчи като Google Inc.

Експерти от медийния бранш твърдят, че след като не е успяла да разнообрази телевизионната си продукция и е превърнала платената си телевизия към печеливш бизнес, Mediaset се придържа към остарял бизнес модел, който е прекалено съсредоточен върху традиционната реклама.

Непосредствено след изборите в Италия анализаторът от Citigroup Мауро Бараджола предупреди инвеститорите, че очаква рекламодателите да продължат да затягат коланите, отбелязвайки по време на кампанията телевизията се е доказала като по-слабо ефективна от интернет в привличането на гласоподаватели. „Mediaset се нуждае от обновление или от свиване на дейността до по-малък разпространител на платена телевизия“, твърди той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:53 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още