След седмици на слухове най-голямата социална мрежа в света Facebook потвърди, че купува Atlas Advertiser Suite away от софтуерния концерн Microsoft. „Не купуваме Atlas, за да създадем рекламна мрежа, а да помогнем на рекламодателите да придобият пълен поглед и да разберат за какво харчат парите си“, поясни мрежата.
Първи за дискусиите между двете компании писа Business Insider през декември. AdAge също разследва възможната сделка с детайли, сред които фактът, че Microsoft търси агресивно купувач у цената ще е под 100 млн. долара. Microsoft придоби Atlas в рамките на сделката за 6,2 млрд. долара за aQuantive, която е собственик и на Avenue A / Razorfish и DRIVE Performance Solutions.
Atlas е технология, позволяваща показването на реклами на трети сайтове. Atlas Solutions ще увеличи възможностите на Facebook за предоставянето на реклами и ще се противопостави на мрежата DoubleClick на Google. Най-голямата социална мрежа има над 1 млрд. потребители, но изпитва затруднения да монетизира тази голяма потребителска маса.
Компанията прави агресивни опити да засили рекламния си модел, особено в областта на мобилните устройства. В момента сайтът генерира около 86% от своите приходи от реклама, която показва на сайта си.
Сделката ще позволи на социалната мрежа да отправи предизвикателство към рекламната мрежа DoubleClick на Google Inc.
Сега сделката е потвърдена официално потвърдено, но няма информация за цената. Според Tech Crunch Facebook ще плати между 50 и 100 млн. долара. Сделката ще остави топли отношенията между Microsoft и Facebook, след като търсачката Bing захранва търсенията в социалната мрежа от години.