Абсолютна бомба за сцената на германските стартъпи – основателите на Daily Deal Фабиан и Фери Хайлеман са изкупили обратно своята компания от Google - само 17 месеца след като я продадоха на гиганта в търсенето, пише Wall Street Journal.
На сайта на портала за изгодни оферти двамата братя хвалят обратното изкупуване: "Имаме удоволствието да Ви информираме, че днес купихме компанията Daily Deal от Google и като основател и главен изпълнителен директор ще продължим от сега натам сами да я ръководим, като ще продължим да предлагаме, разбира се, обичайните услуги и вълнуващи оферти - както сме правили в миналото“.
Порталът Gründerszene.de спекулира, че със съществуващите контакти и техническата платформа сайтът освен сделки със сигурност може да предложи повече. Изрично посочени като възможен пример са услугите. Говорител на Daily Deal посочва в този контекст в разговор с Wall Street Journal съществуващите бизнес отношения с около 20 000 компании. Повече подробности ще бъдат обявени през следващите седмици.
Google придоби Daily Deal в края на 2011 г. от двамата братя. Цената на сделката не бе оповестена официално. Frankfurter Allgemeine Zeitung обаче я оценява на между 150 и 200 млн. евро, позовавайки се на кръгове от бранша. Според Ройтерс сделката е била за 114 млн. долара. Конкурентът на Groupon DailyDeal продава ваучъри за отстъпки в Германия, Австрия и Швейцария. Преди това Google се опита неуспешно да придобие и самия Groupon.
По данни на сайта Deutsche Startups през 2011 г. Daily Deal е имал приходи в размер на 10 млн. евро, при загуба в размер на 15,1 млн. евро. За 2012 г. все още няма данни.
DailyDeal е тригодишна компания, основана през септември 2009 г. от братята Фабиан и Фери Хайлман. В продуктовото портфолио на сайта влизат отстъпки за ресторанти и екскурзии, масажи и автомивки, но също и продукти като велосипеди и автомати за еспресо. През август 2011 г. DailyDeal стартира портал за малки и средни предприятия, в който се предлагат софтуер и обзавеждане за офиси.
С покупката Google искаше да разшири активността си на локалните пазари. След като в края на 2010 г. интернет компанията се провали в опита си да придобие най-голямата компания за групово пазаруване в интернет – Groupon Inc, гигантът започна да разработва своята собствена услуга Google Offers. В момента тя предлага оферти в девет американски града. В началото на септември 2011 г. компанията обяви, че придобива Zagat, създател на пътеводители с ревюта и оценки на ресторанти.
В последните години обаче бизнесът с ваучърите западна. От излизането си на борсата през 2011 г. най-големият играч на пазара - Groupon, е под все по-голям натиск. Защото основният модел, разпределението на купони с отстъпка в интернет, вече намери някои имитатори. И конкуренти като LivingSocial настъпват мощно на пазара за ежедневни сделки. Groupon пък стартира през септември 2012 г. своя собствена услуга за плащане, за да разнообрази основния си модел.
Диверсификацията е ключовата дума, когато става въпрос за бъдещето на Daily Deal. Фери и Фабиан Хайлеман, старият и новият изпълнителен директор на платформата, искат първоначално отново да се съсредоточат повече върху бизнеса с купони. В допълнение през следващите седмици ще се мисли за нов бизнес модел. "Ние искаме да растем", заяви говорител на компанията пред Wall Street Journal.
Как се е стигнало до обратното изкупуване и колко пари братята са платили, засега остава неясно. Точната сума вероятно ще разберете едва, когато интернет компанията в рамките на няколко седмици уведоми за сделката американската Комисията по ценните книжа и фондовите борси (SEC).