Apple все още има мощта да определя насоките на потребителската електроника, въпреки че вече е изправена срещу нараснала конкуренция при мобилните телефони и таблетите, коментира пред Bloomberg съоснователят на американската технологична компания Стив Возняк.
Компании като Amazon.com и Google Inc. „имат страхотни идеи, но понякога се нуждаеш от критичната маса лоялни клиенти, които незабавно да купуват и да тръгнат в твоята посока“, коментира още той.
След смъртта на другия съосновател и бивш главен изпълнителен директор Стив Джобс Apple пусна подобрени версии на своите устройства iPad и iPhone, но попада под все по-нарастващ натиск от конкуренти, като Samsung Electronics, а акциите на компанията изгубиха 34% от стойността си от септемврийския пик насам.
Това води до призиви към изпълнителния директор Тим Кук за революционни нови устройства, които да подобрят маржовете на компанията.
„Apple трябва да помисли за отваряне на екосистемата си, като например да позволи на купувачите на мобилни устройства, работещи със софтуера на Microsoft Corp. или този на Google - Android, да използват iTunes“, предлага Возняк.
Без функционалности, които да са по-добри от тези на конкурентните устройства, Apple ще трябва да разчита само на привлекателността си като премийна марка, казва той.
„Имахме една реклама навремето – „Аз съм Mac, а аз съм PC, и Mac винаги беше готиния. И, ох, болезнено е, защото ние вече изпускаме това“.
Вчера акциите на технологичния концерн загубиха 2,4 на сто от стойността си на борсата в Ню Йорк, след като Foxconn – главен поддоставчик на Apple, обяви, че прекратява назначаването на нова работна сила в заводите си.