Американският онлайн концерн Google планира още през тази година да открие свои собствени търговски обекти в САЩ. Според блога 9to5Google концернът се надява да успее да открие водещи магазини в големите градски райони навреме преди Коледните празници. Материалът се основава на "изключително надежден източник".
В тези магазини купувачите ще могат да намерят и пробват новите Android смартфони и Chromebook. Google ще последва примера на Apple и Microsoft, които предлагат собствените си продукти в търговските си вериги. Още през декември Самир Самат, ръководител на търговския отдел, отрече обаче подобно намерение пред AllThingsD: "Ние не възнамеряваме да се превърнем в търговец на дребно. Ние вярваме, че в момента не е правилното решение да станем търговец на дребно".
Решението за собствени магазини е взето според 9to5Google главно заради размислите за маркетиране на Google Glass. Мениджърите са стигнали до извода, че е от съществено значение за заинтересованите потребители първоначално сами да опитат и тестват какво може новото устройство. Особено за технически по-неопитните клиенти е почти невъзможно да бъдат накарани да платят цена от 500 до 1000 долара за джаджата. Интерактивните очила дават възможност за провеждане на телефонни разговори, за свободно сърфиране в интернет и имат вградена камера, която позволява на потребителите да наблюдават заобикалящия ги свят.
Със собствени магазини Google ще получи шанса да демонстира и по-иновативните си проекти от лабораторията Google X.
Идеята не е съвсем нова - компанията и сега притежава търговски площи в някои от по-големите вериги в САЩ (няколкостотин обекта в Best Buy) и Европа (около 50 филиала на PCWorld/Dixon във Великобритания). Изграждането на мрежа от магазини обаче ще позволи на потребителите да тестват най-новите продукти на компанията на място, както и да имат директен контакт със служителите на компанията, коментира блогът.