IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Samsung увеличава темпото в опита си да достигне Apple

Продуктите на корейската компания стават все по-явни конкуренти на устройствата на калифорнийския концерн

09:15 | 14.02.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Продуктите на Samsung се опитват да изпреварят тези на Apple не само от гледна точка на функционалност, но и на дизайн.&nbsp; <em>Снимка</em>:<em> Ройтерс</em></p>

Продуктите на Samsung се опитват да изпреварят тези на Apple не само от гледна точка на функционалност, но и на дизайн.  Снимка: Ройтерс

Производителят на известните по цял свят мобилни устройства iPad, iPhone и iPod никога досега не беше срещал истински достоен конкурент, способен да създаде печеливш смартфон или таблет. Нито Dell, нито HP, Nokia или BlackBerry. И това беше така, докато Apple не се изправи срещу Samsung Electronics.

Смартфонът Galaxy S III, дело на южнокорейския технологичен производител, е първото устройство, което работи рамо до рамо с iPhone на Apple по отношение на продажбите. Въоръжен и със своите лични продуктови линии телефони и таблети от серията Galaxy, Samsung се очертава като силен конкурент на Apple, пише в свой анализ The New York Times.

Двете компании са единствените, които превръщат всичко, което пуснат на пазара, в директна печалба и то в тази силно конкурентна индустрия на мобилните телефони. Apple държи близо 72 % от приходите на този пазар, а Samsung - останалите. Двете конкурентни фирмите са съперници, които се борят не само на световния пазар на мобилни устройства, но и в съдилищата.

Докато Apple залага успеха си на създаването на нови пазари и тяхната доминация, както се опита и успя по отношение на iPhone и iPad, то Samsung инвестира сериозно в изучаването на съществуващите пазари и иновациите в самите тях. Двата технологични концерна имат различен подход и модел към работните процеси, но изглежда, че към момента нито единият не отстъпва на другия.

"Ние получаваме най-много от нашите идеи от пазара", каза Ким Хюн, изпълнителен вицепрезидент на Samsung, в разговор за бъдещето на мобилните устройства. "Пазарът е шофьор, така че ние не възнамеряваме да казваме накъде да кара той", добави Хюн.

Това е в рязък контраст с философията на съоснователя на Apple Стив Джобс, който многократно отхвърляше идеята за позоваване на пазарни проучвания.

И корейският производител може да наложи известен натиск над дизайнерските творения на Apple, които плениха целия свят с уникалната си изработка. Преди Apple да пусне iPhone 5, който има по-голям екран в сравнение с предишните модели, Samsung вече продаваше телефони с още по-големи дисплеи, като 5,3-инчовия Galaxy.

Samsung надминава Applе, що се отнася до научните изследвания и развойните дейности: 10,5 млрд. долара, или 5,7% от приходите на компанията отиват главно за проучвания в областта на технологиите и търсене на евентуални нововъведения. За сравнение - Apple заделя едва 3,4 млрд. долара или 2,2% от приходите си.

Samsung има близо 60 хил. служители, работещи в 34 изследователски центрове по целия свят, включително Русия, Великобритания, Индия, Япония, Израел и Китай.

Дизайнерите, които седят зад изграждането на Galaxy S III, казват, че са черпили вдъхновение от пътувания до Камбоджа и Хелзинки, от посещения на изложби на Салвадор Дали и дори от разходка с балон в Африка.

"Без изследователския процес работата ни би била немислима“, коментира изпълнителният вицепрезидент на Samsung Чинг, който ръководи дейността на компанията във връзка с дизайна на продуктите ѝ.

"Опитваме се с всички възможни средства, с които разполагаме, да следим световните тенденции и да бъдем в абсолютен крак с тях“, уточнява той. Чинг казва, че когато компанията проучва пазарите за всеки отделен продукт, се обръща към актуалното в областта на модата, автомобилите, дори и на интериорния дизайн.

Следващата битка между Apple и Samsung се очаква да бъде на пазара на телевизори и преносими компютри. Въпреки че често бива окачествяван като бърз последовател, Samsung не изглежда да чака Apple да направи първия ход в разработката на интелигентни телевизори.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:53 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още