Клиентите на American Express (Amex) в САЩ вече ще могат да плащат и чрез хаштаг (ключова дума за категоризиране на дадени съобщения под определена тема в Twitter). Компанията и Twitter представиха общ проект за плащане на стоки в мрежата за споделяне на кратки съобщения, предаде CNN.
Интеграцията на технологията, наречена "Amex Sync", ще позволи на потребителите на Amex, които са синхронизирали предварително банковите си карти с Twitter, да купуват продукти чрез специален хаштаг, като напр. #AmexCelticsOffer.
Картодържателите на Amex трябва да синхронизират картите си с Twitter на сайта на финансовата компания, а след направената покупка системата изпраща имейл с потвърждение в секцията @Connect в рамките на 15 минути. След получаване на отговор с туит от клиента продуктът се изпраща на адреса на сметката на American Express.
Услугата стартира с предложение за намалени подаръчни карти и ще включва разнообразни физически продукти от компании като Amazon, Sony, Urban Zen и Xbox на Microsoft.
В момента се предлагат предимно намалени стоки. Магазин за спортни стоки например предлага 10% отстъпка при покупка, а Amex предлага подаръчни карти на стойност 25 долара за само 15 долара. Сред продуктите, които за начало ще се предлагат в Twitter, ще бъдат Amazon Kindle Fire HD и конзолата Xbox 360 4GB с тримесечен абонамент за Xbox Live.
С Foursquare и Facebook American Express вече има подобно сътрудничество от лятото на 2011 г., а през ноември 2012 г. Amex Synch стартира и за мрежата на Xbox.
С проекта Twitter постепенно започва да утвърждава като присъствието си в електронната търговия, след като най-големите конкуренти на компанията показаха силна активност в тази област, коментира Ройтерс.
Плащането чрез Twitter обаче е доста ограничено. Ако акцията се увенчае с успех, American Express може да стане истинска конкуренция на други онлайн системи за плащане, като принадлежащия на Ebay оператор PayPal.