Най-висшестоящият европейски представител по правосъдието е категоричен, че ще се бори срещу американските опити за недопускане на предложението на ЕС за защита на данните и правото на неприкосновеност на личния живот, което ще принуди всички технологични компании да спазват европейските стандарти в целия свят, пише Financial Times.
Европейският комисар по правосъдието Вивиан Рединг заяви, че ЕС е твърдо решен да реагира решително на всякакви опити на лобистите в САЩ - много от тях работещи за големи технологични компании като Google и Facebook, за ограничаване на закона за защита на личните данни.
"Освобождаването на дружествата извън ЕС от нашия регламент за защита на личните данни не е на дневен ред. Това би означавало прилагане на двойни стандарти“, заяви Рединг пред FT.
"Защитата на личните данни е основно право в Европа, което е ясно залегнало в Хартата на основните права. Въпреки че това може да не е толкова важно в други части на света, едно нещо е ясно: ако компаниите искат да работят на европейския пазар, те трябва да прилагат европейските стандарти“.
Изказването на Рединг вероятно ще предизвика дипломатическа битка между Брюксел и Вашингтон, който активно се опитва да препъне новото европейско законодателство и де факто да освободи американските компании от спазването му.
САЩ нееднократно са изразявали своята загриженост, че проектът за новото законодателство може да задуши иновациите, както и да даде летящ старт на търговска война между европейски и американски компании.
"Европа, Съединените щати и други демокрации по целия свят споделят едни и същи ценности", заяви Уилям Кенард, посланик на САЩ в ЕС по време на конференция за Европейската защита на личните данни и неприкосновеността на личния живот. "Ние трябва да приемем, че всяка от тези демокрации има правото да избере каква правна рамка е най-подходяща за нея, за да защитава тези ценности".
Американските технологични компании се опитват „да се покрият“ от законодателството, тъй като твърдят, че би било несправедливо за тях да бъдат предмет на законите на ЕС, които са прекалено строги и могат да доведат до скъпи административни тежести и солени глоби за заблудени компании.
Питър Олсън, член на браншовата Коалиция за защита на данните, която представлява широк кръг от световните технологични и рекламни компании, смята, че настоящата реформа за защита на данните не успява да подобри правата на лична неприкосновеност на потребителите и рискува да нарани бизнес моделите на компаниите, по-специално на малките и средните предприятия.
"Преговорите с европейските законодатели трябва да се фокусират върху същността на предложенията и да се стремят да приемат честно, балансирано, но все пак прогресивно законодателство за промишлеността и потребителите," каза той.
„То не трябва да бъде възпрепятствано от политиците или от опити да се противопоставят едни региони на света на други, както и да се насъскват дадени корпорации една срещу друга, тъй като това ще бъде сигурен път към свиване на икономиките".
Европейската комисия, която е изпълнителният орган на ЕС, предложи през миналата година да се създаде обща защита на данните и правилата за защита на личните данни в 27-те страни от ЕС - ход, който бе приветстван от повечето компании.
Въпреки това спорът се разпростря над решението на ЕС да се определят по-строги стандарти, които не само ще повлияят на европейския пазар, но също така и на международните пазари, тъй като законът има за цел да гарантира на гражданите на ЕС същите права за неприкосновеността на личния живот там, откъдето идва услугата. Всяка компания, която нарушава новия закон, рискува глоба в размер на до 2 на сто от своите глобални годишни приходи.
САЩ агресивно лобират пред Европейския парламент, който в момента преглежда предложението на Комисията, а лобисткият натиск е все по-дразнещ за занимаващите се с темата за поверителността регулаторни органи на ЕС.
ETNO – организацията, която представлява водещите мрежови телекомуникационни оператори в Европа, ще се срещне с Рединг по-късно в понеделник, за да потърси уверение, че Брюксел няма да се поддаде на исканията на САЩ.
преди 11 години До Ricco Защото, какво ще получавам трябва да реша аз, а не рекламните отдели на търговците, които си купуват лична информация на килограм и ме тормозят с непоискани информации независимо от насила сложеното съобщение, че това било непоискато търговско съобщение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Аз мисля, че в случая американците са напълно прави. Светът върви към все по-голяма прозрачност и по-прозрачните лични данни са също елемент от този процес. Не трябва да се гледа на това като на нещо лошо. Възможността на употреба на личните данни за по-добър живот не трябва да се пренебрегва с лека ръка в името на абстрактни понятия като "неприкосновеност на личния живот". Информацията, сама по себе си, не е нещо, което може да застраши личния живот на някого). А може много да помогне. Ако например е известно, че аз съм любител на велосипедите, какво лошо има в това да получавам (изгодни) предложения за нововъведения в тази област? И защо трябва пощенската кутия на някой, който не обича велосипедите да бъде запълвана с такава информация? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Всеки американски лобист в Европа да се подкарва зад океана с гомямата гьостерица!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар