Благодарение на усилията си за саниране на дейността си японският гигант в сферата на потребителската електроника Sony вижда светлина в края на тунела. През третото тримесечие на текущата фискална година, която изтича на 31-и март, нетната загуба намалява до 10,7 млрд. йени (87 милиона евро), обяви компанията в четвъртък. През същия период година по-рано загубата бе в размер на 159 млрд. йени.
Оперативно между октомври и декември Sony отчита печалба в размер на 46,4 млрд. йени. За сравнение – година по-рано концернът бе на загуба от 91,7 млрд. йени. Същевременно се покачват и приходите – ръстът е с 6,9 на сто до 1,95 трлн. йени, предава Ройтерс.
Sony потвърди и годишната си прогноза. Концернът планира да отчете за цялата фискална година печалба в размер на до 20 млрд. йени и по този начин да спре черната си серия от загуби. През миналата година компанията отчете рекорден минус от 456,7 млрд. йени. Оперативната печалба според компанията ще е в размер на 130 млрд. йени, докато пазарните експерти очакват тя да е до 119 млрд. йени.
Водещите японски технологични концерни - Sony Corporation, Sharp и Panasonic, изпаднаха в тежко състояние заради кризата и започнаха да разпродават имущество, за да увеличат паричните си активи. Отделно корпорациите са притиснати от силната конкуренция на пазара на електроника.
Миналата година Sony продаде бизнеса си с химикали, а в момента се обмисля и продажбата на звеното за батерии, така че технологичният гигант да се концентрира върху бизнеса с потребителска електроника.
Компанията също така работи по план за намаляване на персонала в централата в Токио с една пета.
В края на 2012 г. трите водещи рейтингови агенции – Fitch, S&P и Moody's, понижика рейтинга на Sony, тъй като изгубиха доверие в оздравяването на компанията.
В началото на годината Sony обяви за продажба една от основните си сгради в центъра на Токио. Сделката може да донесе около 100 млрд. йени (1,14 млрд. долара) на компанията, която изпълнява програма за преструктуриране на дейността и планира да продаде нестратегическите си активи. Ако компанията успее да продаде 25-етажната сграда, това ще бъде най-голяма сделка на пазара на офиси в Япония от 3 години насам.
Преди три седмици стана ясно, че Sony ще продаде централата си в Ню Йорк на консорциум, воден от строителната корпорация The Chetrit Group, за 1,1 млрд. долара. Това е най-високата цена, плащана за офис сграда в САЩ през последните 2 години, след като в края на 2010 г. Google купи сградата на Осмо авеню за 1,8 млрд. долара, отбелязва Ройтерс. Очаква се сделката да бъде финализирана през март, а японската корпорация ще остане в сградата като наемател.
Сградата на Sony в Ню Йорк е строена през 80-те години на миналия век и първоначално в нея е била настанена AT&T. Японците я купуват през 1992 г. за 236 млн. долара.