IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Звукът на TV рекламите ще бъде изравнен с този на останалите програми

Постигнато е споразумение за поетапно въвеждане на регулация на звука

13:52 | 06.02.13 г. 7
<p>
	Снимка: <em>stock.xchng</em></p>

Снимка: stock.xchng

Рекламите вече ще бъдат с нормално ниво на звука и няма да дразнят зрителите. Това е заложено в подписаното днес в Съвета за електронни медии (СЕМ) споразумение между рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги.

Споразумението предвижда да бъде въведена регулация на нивата на звука в телевизионните реклами, така че звукът на рекламите да бъде изравнен с този на останалите програми.

Споразумението бе сключено между ръководствата на Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).

Изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов обясни, че новият стандарт ще бъде въведен поетапно. Така от 1 април т.г. комуникационните агенции, които са членове на БАКА, ще трябва да прилагат новите правила при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия.

Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на контрол по спазването на изискванията на стандарта, като крайната дата за това е 30 юни. Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение (наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV) или вида на предоставяната медийна услуга (линейна или нелинейна).

„Въвеждането на т.нар. loudness control (звуков контрол) за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции“, пише в споразумението между браншовите рекламни и медийни асоциации.

Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че до решаването на проблема със звука на рекламите, се стигна след множество жалби на потребителите. След многото възражения съветът пое инициативата за регулация чрез законодателни промени.

“Радвам се, че успоредно с това се зароди саморегулационна воля. Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации”, отбеляза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:32 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 15 rate down comment 0
Ricco
преди 11 години
И аз спирам звука видя ли реклама.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 24 rate down comment 1
Vardar
преди 11 години
Да, де. Но ако споразумението не покрива началото на рекламния блок. Т.е. надписа "РЕКЛАМА". Точно там най-много гърми звукът. Ако това не е изпипано медиите нямат интерес точно там да намалят говора, а това е достатъчно да ти събуди вниманието. От друга страна, когато целия народ им тегли п***и майни, когато загърмят рекламите, какво печелят? Аз одма сменям канала :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 22 rate down comment 0
deant
преди 11 години
Най-накрая!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още