Докато бизнесът на основния партньор на Zynga Facebook постоянно нараства, обемите при разработчика на игри стагнират. Компанията, която стои зад онлайн хитове като "Farmville" и "Cityville" отчете за последното тримесечие на фискалната година приходи в размер на 311 млн. долара (230 млн. евро) – точно колкото година по-рано.
Все пак Zynga съумява да намали загубите до 49 млн. долара, съобщи компанията при представянето на отчета си.
Година по-рано последиците от излизането на борсата, осъществено през декември 2011 г., доведоха до минус в размер на 435 млн. долара. Причина бяха преди всичко акциите на служителите, които тогава имаха падеж.
Като се изключи влиянието на някои фактори върху финансовите резултати, през последното тримесечие чистата печалба на акция е в размер на 1 цент. Това надмина очакванията на анализаторите, които калкулираха загуба от по 3 цента на акция. Резултатът се отрази положително на акциите на компанията, които в следборсовата търговия поскъпнаха с близо 6%.
Междувременно главният изпълнителен директор и основател на Zynga Марк Пинкъс започна серия от икономии и съкращения на работни места. Той се опитва да намали зависимостта на компанията от симулационните игри, чиято популярност намалява, макар и все още да намират фенове във Facebook.
В последно време компанията изпитва трудности да спре спада на потребителите на игри като „Farmville“ и „Cityville“.
Zynga е най-големият оператор на игри във Facebook, но е изправена пред все по-силна конкуренция и иска да расте и отвъд социалната мрежа. В търсенето на нови източници на приходи разработчикът напредва към хазарта с предложения за онлайн покер и рулетки.