От май тази година всеки жител на територията на София ще има достъп до системите на електронното правителство и ще може да го използва за общо 50 услуги към Столична община. Гражданите ще имат достъп до е-управлението чрез специална карта, в която щe бъде внедрен персоналният електронен подпис на притежателя й, както и неговото електронно ЕГН, с което ще се идентифицира.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред TV7. Той разясни до какъв етап е стигнало развитието на проекта за въвеждането на е-правителството, което по предварителни обещания трябваше да бъде факт от пролетта на тази година.
По негови думи самата електронна карта ще струва между 20 и 30 лв. На този етап за социално-слабите не е предвидено безплатното издаване на такива или при облекчени условия.
„С картата гражданите ще се идентифицират на портала на електронното правителство и ще имат достъп до всички електронни услуги, които държавата и общините предоставят. Всички необходими удостоверения за раждане, за наследство, за данъци, за такси, за промяна на устройствени планове – всички те са част от пилотния проект на територията на София“, обясни ресорният министър.
Той подчерта, че на първо време електронното управление ще функционира само за услуги на Столична община. Тепърва всички останали услуги, например от институции като Националната агенция за приходите (НАП) и Националния осигурителен институт (НОИ) ще станат достъпни, след като ведомствата надградят системите си, за да могат да бъдат директно използвани чрез същата карта.
Московски допълни, че заплащането на услугите през е-управлението ще става чрез кредитна или дебитна карта: „Много от хората и в ден днешен правят разплащания по електронен път, така че това не е някаква новост“.
преди 11 години Остави ги да си киснат по гишетата като се стискат за 20 лева. Всеки си мисли, че всичко трябва да му е безплатно и да му е на готово. Няма безплатен обяд, дори и държавен. Т'ва е! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А'е сега пък и ти, седнал си да правиш тънки сметки! Ми не се работи така на държавно ниво - нали требе и едни пари да се вземат от едни хора. И колкото повече толкова по-добре...А иначе, пластиката с чипа за подписа струва (за количества каквито ще трябват) преко сили 2-3 лева. Самото раздаване на картите обаче (което ще е еднократно) зависи как ще се организира. Без да съм спец по държавна администрация си мисля, че има гишета със свободен капацитет които могат да поемат подобно "раздаване" така че да излезе безплатно. Или почти. Но пък така няма да могат да се приберат едни пари. Зат'ва - 20-30 лв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе МАН, сегашната система която е на принципа на гишетовата система, няма ли разходи? Като плащам данъци, парите ми не отиват ли за поддържането на безпроблемната работа на администрацията и по конкретно, за заплати на чиновниците? Тази е-система колко струва? 18 млн. това прави по 2,5 лв на човек. За поддържането Й, колко ресурс е необходим? Да сметнем малко... Да речем: 4- Администратор - квалифицирани = 12 000 лв по 12 месеца - 144 000лв. годишно;Един директор -(със сертификати за управление и 10 годишен опит) 60 000 лв годишно. Поддръжката е включена в цената на проекта от 18 млн. Е 200 000 лв годишна поддръжка много ли е? За какви 20-30 лв говорят тези незнам отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А за какъв .... дявол ми е електронния подпис, че трябва да си купувам и карта за 20-30 лв.? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А за какъв .... дявол ми е електронния подпис, че трябва да си купувам и карта за 20-30 лв.? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А поради что требе да се плаща за картаза достъп!?!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар