Американската компания Google ще трябва да плати 60 млн. евро на специален фонд, за да помогне на френските медии да развият присъствието си в интернет, става ясно от условията на споразумение на високо равнище, подписано днес, съобщи Ройтерс.
Google обаче няма да им плаща за публикуване на линкове към тяхно съдържание, каквито бяха исканията на френски издатели. Те настояваха за плащане на лицензни такси от страна на американската компания за списъци със заглавията и откъси от статии, появяващи се в резултатите на едноименната търсачка.
Споразумението, което бе подписано от френския президент Франсоа Оланд и изпълнителния председател на борда на директорите на Google Ерик Шмид, дойде след месеци на преговори между местни медийни компании и търсачката с посредничеството на назначен от френското правителство медиатор.
През декември американската компания уреди подобен спор с белгийски издатели, като им помогна да увеличат приходите си от дейността в световната мрежа. Остава обаче спор по същата тема в Германия.
В днешно съобщение в блог на Google Шмид заяви за сделката във Франция, че освен вноската във фонда компанията ще помогне на издателите да повишат приходите си, използвайки нейна рекламна технология.
Оланд бе заплашил с приемането на проектозакон, който да принуди Google да плаща на медии за показването на линкове към техни материали, ако споразумението не бъде подписано, а докато се провеждаха преговорите, компанията бе навестена от одитори, които да проверят начина ѝ на таксуване на френските рекламодатели през европейската ѝ централа в Ирландия.
През ноември хумористичният седмичник Le Canard Enchaine бе отбелязал, че френското правителство е поискало компанията да плати 1 млрд. евро укрити данъци.