IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японските Panasonic и Sharp пак са на червено

За Sharp фискалната година може да се окаже най-слабата във фирмената история

12:24 | 01.02.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Sharp е пионер в производството на плоски телевизори. Сега обаче те не се радват на високо търсене.<em> Снимка: Ройтерс</em></p>

Sharp е пионер в производството на плоски телевизори. Сега обаче те не се радват на високо търсене. Снимка: Ройтерс

Японската електронна индустрия страда дълги години от силната йена, засилената конкуренция от Тайван и Южна Корея и все така вялата световна икономика. Наскоро предизвиканият дипломатически спор с Китай за богата на ресурси островна група допринесе за допълнителни загуби на приходи в бранша. Тази тенденция се доказва сега и от публикуваните днес финансови резултати на  Panasonic и Sharp, които продължават да са на загуба.

Намиращият се в процес на преструктуриране японски концерн за потребителска електроника Panasonic все пак отчита оперативна печалба за третото фискално тримесечие. За месеците до края на декември оперативната печалба е в размер на 34,6 млрд. йени (около 279 млн. евро), както поясни в петък компанията в Токио. Година по-рано бе отчетена загуба от 8,1 млрд. йени.

Заради милиардни отписвания в подразделенията за мобилни телефони и енергетика обаче Panasonic очаква да отчете чиста загуба от 765 млрд. йени – втората най-висока загуба във фирмената история. Освен това подразделението за телевизори продължава да е на загуба. За първите девет месеца на фискалната година нетната загуба тук почти се е удвоила до 623,8 млрд. йени. Приходите от продажби се свиват с 8,8% до 5,4 трлн. йени.

Главният изпълнителен директор Казухико Цуга иска да предприеме радикална трансформация. Той планира да се раздели от скъпи или нерентабилни дивизии и вместо това да разшири бизнеса с инструменти за домакинството и батерии.

Компанията запази прогнозите си за изтичащата на 31-и март фискална година, която е за нетна загуба от 765 милиарда йени (6,2 млрд. евро). Така базираната в Осака компания остава на червена територия след рекордно ниските резултати през предходната година с оглед на кризата в своето подразделение за телевизори и по-високите разходи за преструктуриране.

Не по-добро е финансовото положение и на друг японски концерн от бранша – Sharp. Компанията продължава да е в червената зона. Както обяви пионерът в производството на плоски телевизори в петък, нетната загуба за първите девет месеца на изтичащата в края на март фискална година се е удвоила до 424 млрд. йени (3,4 млрд. евро).

За този слаб резултат „вина“ има подразделението за телевизори, както и високите разходи за преструктуриране. За цялата фискална година Sharp продължава да очаква рекордна загуба – в размер на 450 млрд. йени.

Все пак концернът вижда и светлинка в тунела. В това тримесечие за първи път от пет тримесечия насам е отчетена оперативна печалба – в размер на 2,6 млрд. йени (28,5 млн, долара), спрямо загуба от 24,4 млрд. йени година по-рано. 

Според изчисления на организацията JEITA (Japan Electronics and Information Technology Industries Association) японският пазар на потребителска електроника се е свил с около 15 млрд. долара. При това 4 млрд. долара са загубите за по-малко от 10 години. Основният конкурент на Япония е Южна Корея, която „в момента  задушава всичко, не само на пазара на смартфони, но и на другите пазари на потребителска електроника“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:23 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още