След разочароващото IPO през май миналата година анализаторите омаловажиха липсата на мобилна стратегия на Facebook. Групата полага всички усилия, за да се запълни тази празнина и да продава повече реклами за смартфони и таблети. Facebook разработи цяла гама от нови продукти, включително приложения за мигновени съобщения за смартфони и нови рекламни формати. Само през този месец компанията представи нова търсачка, наречена Graph Search, която трябва да бъде един от стълбовете в мобилния рекламен бизнес.
Според Facebook в края на декември 680 милиона потребители директно са влизали в сайта на компанията чрез приложението за смартфон, което е с 57 процента повече от миналата година.
"Преди две тримесечия нямахме абсолютно никакви мобилни приходи. Все още сме само в началото", посочи главният финансов директор Дейвид Еберсман.
Според компанията за пазарни проучвания Emarketer бизнесът с мобилна реклама се е утроил през миналата година до почти 4 млрд. долара, а през 2013 г. се очаква да се изкачи до над 7 млрд. долара.
Мениджърите в рекламната индустрия казват, че мобилната рекламна стратегия на Facebook набира скорост. "Има определено положителна промяна", казва Колин Кинсела, изпълнителен директор на рекламната агенция Digitas North America.
По време на конферентния разговор ръководителите на Facebook също така обясниха колко по-лесно е станало за рекламодателите да достигнат до ключови аудитории. Успешно се е развивала стартиралата през септември програма "Facebook Exchange", с която рекламодателите разследват поведението на потребителите на социалната мрежа и впоследствие ги бомбардират с съответни обяви. Рекламите на повече от 1 300 рекламодатели на тази платформа са кликвани ежедневно около 1 милиард пъти.
Facebook обаче трябва да бъде внимателен, тъй като компанията може да изплаши своите абонати с една прекалено агресивна маркетингова стратегия.
По време на конферентния разговор Зукърбърг предупреди инвеститорите да не завишават твърде много очакванията си за новите области на дейност на дружеството - като онлайн търговията с подаръци например. Той заяви, че Facebook ще продължи да инвестира "агресивно", особено в новите си служители. През четвъртото тримесечие разходите са скочили с 82% спрямо миналата година до 1,06 млрд. долара.
"През тази година няма да работим над максимализиране на печалбите си", каза Зукърбърг. "Ние правим това, което смятаме, че е правилно в дългосрочен план за изграждане на най-доброто обслужване и най-добрия бизнес", допълни той.