Един от водещите в световен мащаб производители на твърди дискове Seagate увеличава продажбите си през второто тримесечие на 2013 (до 28-и декември 2012), докато нетната печалба спада, предава ZDNet.
Според американските счетоводни правила GAAP приходите са нараснали от 3,2 до 3,67 млрд. долара. Нетната печалба падна от 563 на 492 млн. долара. Печалбата на акция пък се увеличава леко от 1,32 до 1,33 долара.
Между октомври и декември Seagate е доставила 58,2 милиона твърди дискове. При корпоративните модели има ръст от 14 на сто, или 7,3 милиона единици. Броят на продадените твърди дискове за настолни и преносими компютри нарасна с 20% до 39,2 милиона единици. Seagate твърди, че достига общ пазарен дял от 43 процента.
„Seagate се представи добре в среда, в която прогнозирането на потребителското търсене е истинско предизвикателство", коментира Стив Лучо, председател, президент и главен изпълнителен директор на Seagate.
"Гледайки напред, ние ще коригираме нашия бизнес към консервативното търсене, ще се фокусираме върху рентабилността и ефективно ще инвестираме в нашето пазарно лидерство в областта на мобилните технологии, облачните технологии и отворения код“.
Висш приоритет на компанията остава създаването на допълнителна добавена стойност за акционерите, пояси Лучо.
През първата половина на фискалното тримесечие 95% от оперативния паричен поток са били върнати на акционерите под формата на обратни изкупувания на акции и дивиденти. Надзорният съвет одобри наскоро увеличение на тримесечния дивидент от 0,38 долара на акция, който вече бе изплатен на 28-и декември, вместо през тримесечието, което приключва през март 2013 г.
Инвеститорите не се впечатлиха от обещания дивидент. Вероятно поради падащите печалби цената на акциите на Seagate се срина на Wall Street след обявяването на тримесечните резултати с около 8% до 34,42 долара.