Три американски водещи медийни компании - Bloomberg LLP, Thomson Reuters Corp. и Dow Jones & Co., се озоваха в центъра на грандиозно разследване в САЩ. Те са заподозрени в нарушаване на правилата за предоставяне на информация на дадени клиенти.
За мащабното разследване на водещите компании на медийния пазар за обмен на информация от страна на ФБР и на щатската комисия за ценни книжа и фондови борси (SEC) съобщи The Wall Street Journal, който е част от една от тези компании - Dow Jones & Co.
Позовавайки се на осведомени източници, вестникът съобщава, че причината за разследването е необичайно поведение на редица търговци, което би могло да показва, че те са получили информация, разпространявана от федералните власти чрез агенциите, малко по-рано във времето - само за частици от секундата.
Според следователите медийните компании са били в състояние да направят това с помощта на система за свръхбързо предаване на информацията и свои компютри, инсталирани във водещите публични институции на страната, включително в министерствата на търговията, труда, финансите, енергетиката, селското стопанство и Федералния резерв.
Според човек, близък до разследването, са били "идентифицирани уязвимости, но не са получени доказателства, че някой се е занимавал с незаконна дейност".
По-специално, следователите са интересуват от дефекти в системата за защита на данните от нарушение на сроковете на трансфер на информацията в компютрите на агенция Bloomberg в Министерството на търговията. Тези дефекти по принцип биха позволили на персонала на агенцията да прехвърлят информация преди крайния установен срок.
Представител на Bloomberg обаче заяви, че самата агенция е открила дефект в системата на Министерството на търговията и е предупредила за последствията. „Ние предложихме и начин как да се коригира този дефект, а самото министерство ни благодари" – цитира The Wall Street Journal представител на агенцията.
Щателното разследване на SEC и ФБР се компенсира от факта, че следователите все пак са решили да не предявяват официални обвинения. Основната причина е, че те не са сигурни, че ще успеят да докажат в съда, че времевите ползи от стотни, а понякога и хилядни от секундата са достатъчни да се извършва печеливша търговия.
В допълнение, следователите не са успели да установят пряка връзка между модела на поведение на търговците и действията на медийните фирми. Според The Wall Street Journal ФБР възнамерява да информира медийните компании относно резултатите от своето разследване.