На първо място в класацията обаче е телевизорът. Причините са двете големи световни спортни събития през 2012 г. На второ място в класацията е лаптопът, но значителни средства българите заделят и за обзавеждане на дома, предвид факта, че на трета и четвърта позиция като стоки, които са най-купувани на изплащане през 2012 г., са пералните машини и хладилниците.
На пето място са климатиците, които от много домакинства се ползват като основен източник на отопление, а след тях се нареждат готварските печки. Тук особеното е, че интересът на българския потребител е насочен към печки, които са и на ток и на газ, като причината е постепенното газифициране на все повече райони, поясни мениджърът по маркетинг и комуникации във финансовата институция Ралица Захариева.
Според експертите на организацията през изминалата година българите са купували по-евтини стоки в сравнение с 2011 г, като причините за това са спад в доходите и несигурността от бъдещето.
„Българите все повече използват в ежедневието си съвременните технологии, което ги доближава до развитите нации. Днес е много важно да бъдеш онлайн и затова притежаването на мобилно устройство е задължително. Прогресивните хора използват продукти като таблети и смартфони не само, за да бъдат във връзка с приятели и роднини, но и за забавление и дори като мобилен офис. Именно затова и наблюдаваме повишен интерес към покупката на тези стоки с нашия най-популярен продукт JetCredit”, заяви още льо Пишу.
„Топ 10 на изплащане 2012” за молбите, получени в онлайн магазините, потвърждава общата тенденция за повишен интерес към мобилните устройства. В този сегмент смартфоните и таблетите, които не присъстваха в предишните издания, дебютират съответно на 3-то и 5-то място. През втората половина на 2012 г. се потвърди и тенденцията за динамичен ръст на онлайн продажбите и кредитирането. Отбелязаният общ ръст на молбите за JetCredit през второто полугодие в сравнение с първото е близо 100%. Този ръст е още по-значителен за трите най-търсени стоки. Онлайн молбите за покупка на изплащане на телевизори отбелязаха ръст от 388%. За лаптопите този показател е 129%, а за пералните – 311%.
Делът на онлайн кредитите в портфейла на „БНП Париба Лични Финанси“ България възлиза на 5%, като в него влизат стоковите кредити по интернет, както и онлайн кредитирането в брой.
„Миналата година беше годината на електронните магазини и онлайн кредитирането. Повечето търговци отвориха интернет магазини или развиха съществуващите с възможност за кандидатстване онлайн за потребителски кредит. Ние активно подкрепихме този процес и към момента JetCredit се предлага във всички електронни магазини, в които има възможност за онлайн покупки на стоки на изплащане“, добави льо Фишу.
„Топ 10 на изплащане 2012” от БНП Париба Лични Финанси, България
„Топ 10 на изплащане 2012” |
Сравнение с „JetCredit топ 10” за 2011 г. |
|
|