Конкурентът Google също работи над по-дълбоко персонализиране на резултатите от търсене в мрежата и създаде конкуренцията на Facebook – Google+. Компанията е много креативна в това, да привлече колкото се може повече потребители в мрежата.
Ако Google например знае, че потребителят е в различни отношения с друг, връзките с резултатите от търсенето, препоръчани от един на двамата потребители се показват по-високо в списъка с търсене с помощта на бутона "+1".
При Graph Search на Facebook става въпрос само на информация от самата социална мрежа, която може да се намери. Поради това възможните ключови думи се въртят около информацията, която се споделя във Facebook: игри, видео, снимки и хора например.
Предимството на Facebook спрямо Google е много по-голямата потребителска база. През октомври Facebook премина прага от един милиард потребители. В мрежата вече са споделени повече от 240 милиарда снимки, а Facebook знае за повече от един трилион връзки между своите потребители.
„Кое е по-ценно? Да намерим ресторант за суши в Ню Йорк, или да намерим такъв ресорант за суши, който се харесва от приятелите ми“, пита Майкъл Гартенбърг, анализатор в Gartner Inc, цитиран от Bloomberg. „Това продължава да отличава Facebook от Google.”
Екипът на Facebook подчерта по време на събитието интеграцията с търсачката Bing на Microsoft, най-голямата конкуренция на безспорния лидер в уеб търсенето Google. Microsoft придоби през 2007 г. дял от 1,6% във Facebook. Ако Graph Search не може да даде отговор на даден въпрос, се показват резултатите от търсенето в Bing. "Ние вярваме, че това е страхотно партньорство и работихме в продължение на месеци в един екип", каза Зукърбърг. Все пак той отбеляза също, че "би искал" да си сътрудничи и с Google.
В момента функцията е достъпна само на малка група от бета тестери на нормалната страница Facebook. " Graph Search за мобилна платформа ще е следващият ни проект", каза Зукърбърг. Един ден интегрирани ще бъдат и данните на социалната мрежа за снимки Instagram, която Facebook купи. Според програмиста Ларс Расмусен работата по Graph Search е отнела на компанията повече от една година. Функцията е "голямо техническо предизвикателство" заради естествения език и индексирането на всички данни, казва той.