IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook иска да дава отговори

Социалната мрежа представи новия си проект – търсачката Graph Search

00:57 | 16.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Задайте въпрос - Facebook ще отговори. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Задайте въпрос - Facebook ще отговори. Снимка: Ройтерс

Най-голямата в света социална мрежа Facebook разкри своята дълго пазена тайна – функция под името Graph Search. Засега обаче новото търсене е достъпно за ограничен кръг избрани тестери, пише Wall Street Journal.

Функцията трябва да помогне на потребителите да намират информация в областта на своята мрежа с естествено формулирани въпроси. За примери по време на презентацията в централата в Менло Парк главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг даде въпроси като „лица, които обичат да карат колело и живеят в моя роден град“, или „ресторанти в Лондон, посетени от моите приятели“.

По този начин новата функция не е в пряка конкуренция с Google Web Search, а по-скоро е база данни на приятелите и техните дейности. "Social Graph дава отговори и не показва никакви линкове" се каза по време на представянето. Роля играят различни фактори, като например броя на "Like". Зукърбърг също назова и търсенето на персонал като възможно приложение. По време на презентацията акциите на Facebook и социалната бизнес мрежа Linkedin паднаха леко, докато Google успя да се повиши. Акциите на сайта Yelp, който дава онлайн оценки на местен бизнес, също попаднаха под натиск.

"Да се индексира цялото съдържание и да се направи лесно намираемо, е наистина трудна задача", обясни Зукърбърг. "Graph Search има за цел да приеме точен въпрос и да даде точен отговор." Как ще изглежда това на практика Facebook показва чрез примерна страница. Всеки заинтересован може да се запишете за бета тест. Бета версията на услугата ще бъде пусната на 19 януари. Първоначално въпросите ще могат да се пишат само на английски, но в последствие ще бъдат добавени и други езици. 

Компанията очевидно е помислила и за опасенията на защитниците на личната информация. Екипът на Facebook многократно подчерта, че с новата услуга не могат да се намират нови информации, които не са публични. Според Facebook десет процента от изчислителната мощ на компанията се използват за това да се гарантира неприкосновеността на личния живот.

Последна актуализация: 16:19 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още