IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook иска по 100 долара за съобщение до Марк Зукърбърг

Социалната мрежа тества дали със скъпи съобщения не може да спре спама

14:43 | 11.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Facebook иска по 100 долара за съобщение до Марк Зукърбърг

"Имате ново съобщение и спечелихте 100 долара".

Така или по подобен начин основателят на Facebook Марк Зукърбърг може скоро да бъде информиран, когато някой му изпрати съобщение в социалната мрежа. Защото в търсене на нови източници на приходи Facebook изглежда ще разчита и на платени съобщения. Очевидно те могат да бъдат доста скъпо, поне според статия на американския технологичен сайт Mashable.

Обикновено съобщенията, които с изпращат в мрежата, попадат в папката "Входящи" - най-малко, ако адресатът и пращащият са приятели. Ако те не са свързани един с друг, Facebook сортира съобщенията в папка "Разни".

Както Mashable са открили в четвъртък, съобщенията до Зукърбърг се насочват точно там. Който иска посланието му да попадне във „Входящи“, трябва да си плати. При това не малко. В няколко експеримента служители на редакцията са се сблъскали с тази опция.

Този ход  не е изненада. От няколко месеца Facebook експериментира с платени съобщения. През декември Wall Street Journal съобщи, че социалната мрежа стартира услуга, в която ще се иска по 1 долар за съобщения до членове на Facebook извън собствения кръг от приятели. За това пък писмата се сдобивали с по-голям шанс да бъдат възприети.

В изявление тогава компанията заяви, че според проучване "искането на такса от изпращача" е вероятно най-ефективният начин да се предотврати "изпращане на нежелани съобщения," а в същото време тези съобщения ще достигнат своите получатели по-ефективно. Тогава компанията дори заяви, че може да експериментира с различни цени. Досега обаче тези опити не бяха видими.

В папка "Други" във Facebook обикновено попадат новини, за които мрежата предполага, че не са особено спешни. Функцията е била критикувана в миналото, тъй като много потребители дори не знаят, че имат тази опция.

Ако в действителност се стигне до въвеждане на платени съобщения, възниква въпросът кой ще печели от тях всъщност. Една звезда като Еминем например има почти 65 милиона фенове. Ако той реши да предложи базирани на такса съобщения, това в действителност може да донесе порядъчна сума - ако той въобще има избор, а не Facebook само да активира опцията.

Едно е сигурно обаче: има фенове, които добросъвестно ще приемат, че Еминем ще чете съобщенията им и ще бъдат готови да инвестират малко пари. Но гаранция, че ще получат и отговор, разбира се няма.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:01 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още