American Express обяви, че до края на 2013 г. планира да съкрати 5 400 служители от заетите в подразделенията ѝ по целия свят 63 500 души, като уволненията ще бъдат пропорционално разпределени в САЩ и международните звена, съобщи ВВС.
От компанията за картови разплащания уточниха, че по-голямата част от съкращенията ще засегнат туристическия ѝ бизнес, който бе „основно прекроен вследствие на дигиталната революция“.
Оттам добавиха, че трябва да адаптират части от своя бизнес, тъй като все повече потребители извършват плащания онлайн или чрез мобилни устройства.
American Express обяви, че е поела извънредни разходи през четвъртото тримесечие на 2012 г., които ще намалят наполовина нетната ѝ печалба за периода до 637 млн. долара.
Разходите за преструктуриране са 287 млн. долара, свързани основно с плащанията на обезщетения, 212 млн. отиват по програмата Membership Rewards, а 95 млн. - за реимбурсиране на членски карти.
През четвъртото тримесечие разходите по членските карти са били с 8% повече, отколкото преди година, отбелязаха от American Express „въпреки краткия спад в края на октомври и началото на ноември, отразяващ въздействието на урагана Санди върху потребителите и бизнеса в североизточната част на САЩ“.
Общите приходи са се увеличили с 5% на годишна база до 8,1 млрд. долара.
„На фона на непостоянното икономическо възстановяване тези инициативи за преструктуриране имат за цел да направят American Express по-динамична, по-резултатна и по-ефективна при използването на ресурсите ни за ускоряване на ръста“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Кенет Шено.
„За следващите 2 години нашата цел е поддържаме ръст на оперативните разходи до 3%. Цялостната програма за преструктуриране ще ни изведе на по-добра позиция, докато се опитваме да осигурим по-добри резултати за акционерите и да запазим инвестициите в маркетинга и поддръжката до ниво от около 9% от приходите“, добави той.