Германската верига за търговия на дребно Metro поставя плановете си за разширяване на дъщерното си дружество Media Markt в Китай на трупчета, твърдят източници от индустрията, цитирани от Ройтерс. Директорският борд възнамерява да оттегли след дълго разглеждане на резултатите веригата от азиатската страна, заявиха няколко души, запознати с процеса, пред Ройтерс в понеделник. Това е ясна тенденция, твърди единият запознат със случващото се. Въпреки това обаче все още няма формално решение за напускане на Китак. Говорител на Metro отказва да коментира подробности.
При навлизането на Media Markt в Китай германският концерн създаде съвместно предприятие с азиатския Foxconn Technology Group. През ноември 2010 г. Media Markt отвори първия си магазин в Китай, а в момента има седем обекта в района на Шанхай. След тази тестова фаза компанията искаше да вземе решение за разширяването на Media Markt.
Metro, която реализира над 60% от оборота си извън Германия, присъства в Китай от 16 години с марката Cash&Carry.
Media Markt, заедно с веригата Saturn, която също продава електроуреди, са част от групата на германския гигант. В нея влизат още хипермаркетите Cash&Carry, които присъстват и в България, магазините Kaufhof и супермаркетите Real.
В Германия Media Markt и Saturn имат пазарен дял от над 50% в своя сегмент. Двете вериги провеждат много офанзивна рекламна кампания и предлагат доста конкурентни цени.