„Не спирах да убеждавам колегите си да ми повярват, че този телефон не се нуждае от първите 100 страници на нашия наръчник, защото ще бъде нещо напълно ново, напълно революционно. Част от тях не ми вярваха и ме мислеха за луд“, разказва Вега.
Доверието е много важна част от историята за първата сделка между AT&T и Apple. Най-големият мобилен оператор в страната бил пълен със задължения, а свитият му, по онова време слабо развиващ се бизнес, бил единственият му източник на приход. Компанията не можела да си позволи излишни рискове.
„Многократно се налагаше да обяснявам на хората, че Вега не заложи на неясното бъдеще на едно съвършенно ново и непознато устройство. Истината е, че Вега заложи на Стив Джобс – на човека, който преоткри компютъра и музикалния пазар, шлифова ги и ги видоизмени напълно“, категоричен е сегашният изпълнителен директор на AT&T Рандъл Стивънсън, който споделя спомените си за първия iPhone.
Стивънсън е сред хората, които потвърждават и говорят с усмивка на лицето за ползите от сделката, която AТ&T и Apple са сключили през 2006 г. и как създаването на iPhone променя коренно бизнеса на залязващия, нестабилен по онова време мобилен оператор.
"Този малък телефон преобрази цялостно компанията", допълва Стивънсън.
AT&T все още изостава зад втората по големина американска телекомуникационна компания Verizon по редица критерии. Въпреки това, откакто първият iPhone е на пазара, подразделението Ma Bell се развива бързо, а по пътя си среща нови партньорства и интегрира нови технологии. От 2007г. насам, когато е и официалното представяне на iPhone, трафикът ѝ се увеличава двойно с всяка изминала година, а АТ&T влага над 115 млрд. долара, за да поднови и доизгради мрежите ѝ.
„Сделката с първия телефон на Apple промени абсолютно всичко. Промени начина, по който разпределяме капитала си, начина, по който изграждаме мрежите си“, допълва изпълнителният директор на АТ&T.
Плодовете на инвестициите на AT&T тепърва ще бъдат брани. Въпреки че новата 4G мрежа на мобилния оператор е тази с най-малко потребителски оплаквания според анкета, проведена за декември 2012 г., AT&T все още е на 4-то място сред конкурентите си на пазара в САЩ.
И така, близо 6 години след като светът стана свидетел на раждането на първия смартфон на Apple, близо две трети от клиентитe на AT&T на договор притежават смартфони. Данните на компанията сочат, че малко над половината от тях притежават именно iPhone.