Американският технологичен концерн Apple ското ще разшири своя ebookstore, пише Nikkei. В близко бъдеще, вероятно в началото на януари, Apple ще започне да продава книги в Япония. Компанията вече е подписала редица договори с японските издатели, включително с Kadokawa, Kodansha, Shogakukan и други.
Apple съобщава, че ще предложи 80 хиляди заглавия, всички от местни издатели. Предвид господството на американската компания на японския пазар на таблети (iPad има 60% пазарен дял), Apple най-вероятно ще има доста голямо предимство пред конкуренцията, достатъчно, за да помогне за преодоляване на факта, че на пазара на електронни книги компанията е надмината от Kobo, Google и Amazon.
Очаква се това ожесточено състезание да засили растежа на японския пазар за електронни книги. В момента той се оценява на 70 млрд. йени годишно, а някои наблюдатели смятат, че ще нарасне до 200 милиарда йени през следващите няколко години.
Днешната новина е знак, че 2013 г. ще бъде интересна за пазара на електронни книги, пише специализираният блог The Digital Reader. На два пъти през последните шест месеца един от по-големите участници на този пазар стартира местен магазин, само за да види, че конкурентите му последват примера му седмица или месец по-късно.
Това се случи в Бразилия с Kobo, Apple и Amazon, както и в Япония с Kobo, Amazon, Google и Apple (скоро). На важните пазари Китай и Индия представен засега е само Amazon.
Моделът и фактът, че на някои места няма конкурентен старт (Китай и Индия), кара анализаторите да спекулират за това дали тези пазари на електронни книги ще растат също толкова бързо, колкото хиперконкурентните пазари?
По-важното обаче е на кой пазар ще се стигне до няколко подобни старта. Твърде вероятно е това да е Русия, като се има предвид, че B&N вече души на този пазар, а и Amazon вероятно е по петите им, пише още The Digital Reader. Ако има нещо, което анализаторите са научи от сделката Waterstones - Amazon, то е, че Amazon няма да позволи на B&N да има и най-малкото предимство.
През пролетта на 2012 г. Waterstones сключи споразумение с Amazon, което ще позволи на компанията да продава популярния е-четец Kindle, въпреки че през 2011 г. Джеймс Даунт, изпълнителен директор на на веригата книжарници, нарече онлайн магазина "безомпромисен дявол". Waterstones работи по свой собствен е-четец. "Може би ще го кръстим Windle", заключва шеговито.