Софтуерният концерн Microsoft не се притеснява от конкуренция от страна на Google Apps за бизнеса си със своя Office пакет. Генералният мениджър Джулия Уайт заявява в интервю за New York Times, че Google „още не са показали, че имат нещо сериозно предвид с това". „Погледнато отвън, те са само компания за реклами", казва Уайт.
Облачните услуги на Google, като Apps, са в директна конкуренция с Microsoft. През тази седмица мениджърът на Google Еймит Синг, който отговаря за това подразделение, заяви пред AllThingsD, че целта пред компанията е да спечели 90% от всички потребители на Office пакета.
Въпреки това според Business Insider само 4% от годишните приходи на Google през 2011 г. са от бизнеса на компанията, докато останалите 96% са от реклами. За Microsoft обаче Office е един от основните източници на приходи, като с Office 365 от юни 2012 г. има и облачна версия.
Клиентите вече имат избор - те могат да инсталират компютърната програма на компютрите си както досега, или да ползват най-новата версия на Office 2013 директно в мрежата. Въпреки това ще има специални стимули, за да се ползва интернет базираната версия, наречена Office 365.
Според Уийт именно Office 365 е на път да стане „нашият най-бързо развиващ се бизнес". За да може Google Apps донякъде да противодействат, те трябва да носят "качествен опит за бизнес потребителите" що се отнася до области като "неприкосновеността на личния живот, работата с данните и сигурността им".
Дали Microsoft ще успее да направи добри приходи с Office 365 е съмнително и за New York Times. Според вестника повечето компании ще продължат да се придържат към традиционния пакет Microsoft Office.