Софтуерният специалист Adobe, който е създател на Photoshop и Acrobat, се радва на добър напредък в прехода към онлайн абонаментния си модел. Към края на фискалната година в края на ноември броят на плащащите клиенти в Creative Cloud на Adobe се е увеличил до 326 000, през последните седмици е имало средно по 10 000 нови регистрации, обяви калифорнийската компания, цитирана от Ройтерс.
„Промяната към абонаментния модел протича по-бързо от планираното, а 2013 г. обещава да бъде ключова година“, казва главният финансов директор Марк Гарет.
Главният изпълнителен директор на Adobe Шантану Нарайен постанови промяната на бизнес модела на компанията. Вместо веднъж да инкасира парите от продажбата на софтуер, в бъдеще парите ще бъдат печелени с абонаментни такси за използването на софтуера. В допълнение Adobe пуска приложения за мобилни устройства, като смартфони и таблети. Така Adobe пусна през май своя Creative Cloud, в който могат да се правят въпросните абонаменти.
През последното тримесечие на фискалната година приходите са били в размер на 1,15 млрд. долара – на непроменено ниво спрямо същото тримесечие година по-рано, но по този начин компанията надмина собствената си прогноза от 1,125 млрд. долара. Нетната печалба (по GAAP) пък се подобрява с 28% до 222,33 млн. долара. Печалбата на акция се повишава от 0,35 до 0,44 долара на акция. За цялата фискална година концернът отчита рекордни приходи в размер на 4,4 млрд. долара.
С 810,7 млн. долара, около две трети (70 на сто) от всички приходи се падат на подразделението Digital Media, към което спадат Creative Cloud и Document Services. Сегментът Digital Marketing е бил отговорен за 290,4 млн. долара (25%), а подразделението „Печат и издателство“ се е погрижило за други 52,3 млн. долара (5%).
Около половината от приходите на компанията - 583,6 млн. долара, идват от Северна и Южна Америка. След тях следват Европа, Средния Изток и Африка с 348,9 млн. долара (30%) и Азия с 220,9 млн. долара (19 на сто).
За 2013 г. Adobe очаква чиста печалба в размер на 1,4 долара за акция при приходи от около 4,1 млрд. долара. Анализаторите обаче са доста по-смели и се надяват на печалба от 2,35 долара на акция при приходи от продажби в размер на 4,47 млрд. долара.