През 2012 г. повече от половината домакинства (50,9 на сто) в България имат достъп до интернет в домовете си, като е отбелязан растеж от 5,9 процентни пункта спрямо предходната година, съобщи Националният статистически институт (НСИ).
Почти всички домакинства, имащи достъп до интернет, са с осигурена бърза и надеждна широколентова връзка - в това направление е регистрирано увеличение от 11 процентни пункта спрямо предходната година до 50,8 на сто за 2012 г.
Данните са от изследване на НСИ за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) от българите. Изследването се провежда във всички държави-членки на Европейския съюз, по обща методология, която осигурява международна съпоставимост на резултатите. Анкетирани са 3 898 домакинства и 8 252 души на възраст 16-74 навършени години.
За петгодишен период относителният дял на домакинствата с достъп до интернет се е удвоил, а използването на широколентова връзка бележи ръст от 30,1 процентни пункта. В регионален аспект също се наблюдава повишаване в относителните дялове на домакинствата с интернет достъп за всички статистически райони.
С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет – 59,3 на сто, е Югозападният район, към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Югоизточният район, в които около половината от домакинствата имат достъп до интернет - съответно 50.3 и 49.6 на сто. Значително изостават домакинствата от Северозападния район, където едва 38.2 на сто имат достъп до интернет.
Запазва се тенденцията на растеж в редовното използване на интернет от българите като в сравнение с предходната година е регистриран ръст от 3,9 проценти пункта в дела на хората, които се възползват от удобствата на глобалната мрежа всеки ден или поне веднъж седмично. През 2012 г. повече от половината (50,3 на сто) от населението на възраст 16-74 навършени години използва редовно интернет.
Най-активните потребители в мрежата са младежите между 16 и 24 години, като 81,3 на сто от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично.
Постепенно се увеличава делът на хората, които пазаруват онлайн за лични (неслужебни) нужди. За последните 12 месеца преди провеждането на интервюто 9,2 на сто от хората на възраст 16-74 навършени години са направили онлайн покупки, което е с 2,5 процентни пункта повече спрямо предходния период.