Портфолиото на компанията се разшири и след придобиването в края на 2011 г. за 3,4 млрд. долара в брой (40 долара на акция) на SuccessFactors, доставчик на облачно базирани инструменти за управление на човешкия капитал. “Това решение дава възможност всички служители в дадена организация да успяват да се обслужват сами в облака”, поясни още директорът на SAP. SuccessFactors е специализирана в разработката на софтуер за оценка на работата на служителите в дадена компания.
В България SAP очевидно не расте с желаното темпо и индиректно доказателство за това е фактът, че на почти всеки две години има смяна на изпълнителния директор, поясни Тренчева пред Investor.bg. В началото на септември тя наследи на поста Бойчо Делевски, който се оттегли от компанията в средата на август след 2-годишна служба. Тренчева вероятно също ще разполага с подобен срок, за да пребори тази негативна тенденция.
За тази цел мениджърът променя и модела за продажби, като от тази година компанията ще дистрибутира продуктите си изцяло индиректно – чрез партньори. От 15 партньорски компании преди месеци пък сега са останали само пет фирми-партньори на SAP – IBM България, Atos IT Solutions and Services, Варна Бизнес Сървисиз, Стемо и BTS.
Договорите с останалите партньори са прекратени, защото на практика те не са продавали добре, не са имали ясни цели за SAP проектите си или не са имали какъвто и да е план за развитие на бизнеса си със SAP. По малкият брой на партньорските компании ще позволи на SAP България да предостави по-голяма подкрепа във финансов, но не само паричен характер.
„Със сигурност китайската икономика ще изпревари американската, ако не през 2020 г., то през 2030 г. Ако това ще е ситуацията, в която ще живеем, не мисля, че борсата в Ню Йорк ще е различна от тази в Шанхай. Има компании, които базират изцяло стратегиите си на това, което се случва в глобален мащаб. SAP е такава компания и някой във Валдорф със сигурност се подготвя за новата различна политико-икономическа ситуация“.
По този начин Тренчева коментира и спекулациите за възможно първично публично предлагане на компанията в Китай. "Ние имаме ясен интерес към листване в Китай", каза главният финансов директор Вернер Бранд в интервю, публикувано преди две седмици в специализираното издание Börsen-Zeitung.
В Китай германският концерн расте с бързи темпове – за третото тримесечие там бе отчетен ръст на приходите от 40%. До 2015 г. компанията планира да вложи там над 2 млрд. долара. И в момента Китай е шестият по важност пазар за немците, а в средносрочен план базираният във Валдорф концерн иска да повиши годишните си приходи там до 1 млрд. евро.