Американският онлайн концерн Google обяви, че закрива своята шопинг услуга в Китай - Google Shopping China. Сайтът все още е онлайн, показва проверка на Investor.bg, но Google потвърди за решението си чрез постинг в своя китайски блог.
„За да оптимизираме по-добри ресурсите си, ние решихме да затворим търсенето на търговски услуги в Китай. Първоначалното намерение бе този продукт да създаде мост между потребители, търговци на дребно и търговци на едро. Въздействието на продукта обаче не отговари на нашите очаквания. Но ние сме твърдо решени да помагаме на китайските фирми да изнасят своите продукти в страни по целия свят и да помагаме на китайските търговци на дребно да достигат до потребителите на други пазари, ползвайки Google Shopping. В бъдеще ще се съсредоточим върху мобилната реклама в приложения с AdMob, в рекламата на мобилни и настолни дисплеи, както и в рекламата при експортно ориентирано търсене“, се казва в изявлението на компанията, цитирано от Techcrunch.
През октомври Google затвори услугата си за търсене на музика в Китай, след като не успя да отблъсне конкуренцията от Baidu, която подписа споразумение за лиценз с One-Stop China (джойнт венчър на Universal, Warner и Sony BMG). Услугата на Google, която беше достъпна само за IP адресите от континентален Китай, беше алтернатива на пиратските сайтове в страната. Приходите от свалянето на музика компанията споделяше с глобални и китайски музикални компании.
Подобно на Music Search и в сегмента на търговията Google е изправена пред ожесточена конкуренция, включително услугата за търговия на дребно eTao на търсачката Alibaba. Конкурентът на Google Yahoo притежава 23%-ен дял в Alibaba.
Делът на Google на китайския пазар продължава да намалява, но компанията твърди, че продължава да прави пари, като продава реклама на глобалните си сайтове за китайските потребители. Операционната система Android също е широко ползвана в Китай.
Американската компания прекрати дейността на търсачката си на китайския пазар през 2010 г. заради спорове с властта за налаганата цензура. През юни компанията добави като функция уведомяването на потребители, чиито регистрации биха били цел на подкрепяни от държавата атаки.
Потребителите от континентален Китай все още могат да използват хонконгската търсачка на Google на китайски език, но заради филтрите, които ползва правителството в Пекин, достъпът до нея е изключително бавен.
През второто тримесечие пазарният дял на Google в Китай е бил 15,7 на сто, докато местният му конкурент Baidu държи 78,6% от пазара, показват данни на консултантската компания от Пекин Analysys International.