Броят на американците, които използват различни социални мрежи през мобилни устройства продължава да се увеличава и вече е близо два пъти по-висок, отколкото преди година, показва проучване на Nielsen.
От него става ясно, че през юли 2012 година 85,8 млн. души са се логнали в дадена социална мрежа през мобилно приложение, а други 81,8 млн. – през мобилна версия. За сравнение, година по-рано броят е съответно 44,8 и 43 млн. души.
За периода потребителите на социални мрежи от настолен компютър са се увеличили с 8,2 млн. души до 171,8 млн.
Като цяло, общото прекарано време в социалните мрежи в САЩ за юли месец е 121,1 млрд. минути. Година по-рано то е било 88,4 млрд. минути. От него 61% се пада на настолните компютри, 34 на сто – на мобилните услуги, а 5 на сто – на мобилните версии на мрежите.
С най-много потребители е Facebook – 152,2 млн. души, като на годишна база има спад с 4%. При блогърските платформи също има отлив – с 3 на сто до 58,5 млн. души. Ръст обаче има при Twitter – с 13 на сто до 37 млн. потребители.
При мобилните приложения Facebook има 78 млн. потребители в САЩ, а Twitter – 22,6 млн. Увеличенията на годишна база са съответно 88 на сто и 134 на сто.
Интересни нагласи се очертават при настроенията спрямо рекламата в социалните мрежи – според точно една трета от анкетирани от Nielsen потребители те са по-досадни, отколкото в другите категории сайтове.